V
vickan
har ett litet problem.. det är så att de i mitt stall tar in sina hästar typ mellan 1 och 3 när det regnar eller snöar ute. detta tycker jag är alldeles för tidigt då alla har regntäcken på sig och alltså inte blir blöta och kalla eller något sådant.. har en häst som inte trivs av att stå i box för länge, men heller inte vill vara själv, och det kommer han att bli om han får vara kvar ute.. men trots det så tycker jag att det känns snällast mot honom att låta han vara ute i stället för att han ska stå i en liten box i flera timmar extra.. man kanske kan slänga till honom lite hö eller nåt och se om han lugnar sig, han kanske vänjer sig vid att vara själv ute ett par timmar? tillägas bör väl kanske att det inte är något riktigt skitväder vi pratar om, utan "vanligt regn/snö".
hur skulle ni ha gjort om ni var jag? ha honom inne i box med kompisarna eller ute själv några timmar extra?
hur skulle ni ha gjort om ni var jag? ha honom inne i box med kompisarna eller ute själv några timmar extra?