Hur skulle ni ha gjort?

I

Imoreien

Nu är det så här att jag delar stall med en kvinna som fick in ett rejält parti hö som började mögla efter någon månad och hon lät det ligga kvar på loftet, ligger där fortfarande med hon har äntligen köpt nytt till sina hästar...

till mitt problem, jag köpte samtidigt mitt hö fast hos en annan bonde och det var skulltorkat och låg ca 30m bort från hennes, ville itne blanda, och nu har jag upptäckt att mitt hö har möglat! :eek:
och det dammar fruktansvärt! Jag slutade med en gång när jag upptäckte detta att ge mina hästar detta höt, och åkte till höbonden och köpte nytt och har lagt det inne i stallet för att inte bli smittat av de andra,(varför hon inte slängde ut det med en gång fattar jag inte) för förmodligen har ju mitt blivit smittat av det höt som hade möglat innan för det var 'snustort' och dammade inte när vi slängde upp det..

Så nu till problemet, hade ni låtit höt på loftet legat kvar tills hästarna kommit ut på sommarbete och sen tömma loftet och städa ur ordentligt eller hade ni tagit det nu när hästarna var ut på dagarna? det måste ut, helt klart, så fort som möjligt, jag lägger ju inte upp mitt nya friska hö tillsammans med det dåliga som kvinnan jag delar stall med har gjort.

och som tur är hade det inte smittat mer än de närmst hennes så jag fick bara ca 50 balar förstörda.... :crazy: skulle iväg i helgen o hämta med det fick bli en vecka tidigare.... :smirk:

Lite rörigt inlägg men ni förstår säkert ändå......... :angel:


//Net
 
Sv: Hur skulle ni ha gjort?

Precis vad jag vill, men tänker inte släpa ut hennes ca 450 balar själv för att hon inte giter får fjäska med grabben,.,... ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 595
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej! Jag har haft en hästpaus nu i 2 år då jag studerat och min häst blev till åren och fick tas bort i samband med att jag började...
Svar
17
· Visningar
2 271
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 061
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 582
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp