Hur skulle ni göra?

R

rattalskare

Har hittat en kattunge som nu behöver mycket "pass upp" ett par veckor/månader och därför minskar tiden för kaninerna och marsvinen. Kaninerna verkar inte bry sig om att de får springa i sin hage av kompostgaller hela dagarna istället för att de får springa fritt 1-2 timmar/dag. Marsvinen verkar inte heller ta någon notis om det. Har nu 2 katter 1 hund och 2 marsvin samt 2 kaniner och 1 hamster. Mor och far tycker nu att jag ska "göra mig av med" :crazy: Kaninerna och marsvinen. Har ett ställe där de tar emot kaniner ungefär som de gör på katthem tills de får nya hem. Och mina niner borde ha en mycket god chans att bli omplacerade. Men svinen däremot är ju redan 3 år och mor vill att jag ska avliva dem imorgon när vi ändå skall till vet.... :cry:

Men gör jag mig av med ninerna får de stanna. Kaninerna är 1 år och måste bo tillsammans kan man ställa det som ett krav när man lämnar dem?

Sv: Hur skulle ni göra?

Åh vad jobbig situation du har hamnat i :cry:
Gissar att du bor kvar hemma hos dina föräldrar och att det är därför som de säger ifrån för att det blivit för mycket djur.
Men måste du verkligen avliva djuren?? Har du provat att sätta ut annonser, lappar, pratat med vänner och bekanta? Oftast så går det lättare än vad man tror att hitta nya hem till djuren om man verkligen måste, men då gäller det att ligga i.

Har du hört dig för här på forumet? Kanske är det någon som bor nära dig och som vill ha just kanin eller marsvin.

Passa på att berätta lite mer om dem, kanske så löser sig allt då *hoppas hoppas*

Lycka till
och berätta hur det går.

Kraaam

Ja, jag tycker att man kan ställa krav på att ninerna får vara tillsammans även efter omplacering.

O´ja. Men som det känns just nu så kanske jag behåller dem ändå. Men ska mejla och fråga lite granna om hur de sköter dem och sisåndtdärnt.

Okej då är vi åtminstone 2..

Jag kommer vara grym eller det låter grymt.

Har Du haft Dina kaniner och marsvin längst? Om Du har det så ska Du inte göra av med dem... De ska väl inte åka bort från sitt hem för att Du skaffar nya djur?

Det är min åsikt. Man ska inte ta hand om fler djur än vad man klarar av och tar tid med.

Jo du har rätt. Men egentligen så gäller tiden bara några veckor och jag har bestämt sagt nej. Jag klarar av att ta hand om dem ändå fast om än något mindre tid. Jag kan helt enkelt göra läxorna på bussen och sköta djuren så fort jag kommer hem! Mor hjälper ju till med kissen också så det kommer nog underlätta. Tack för din åsikt.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 614
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 445
Senast: Blyger
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
609
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 185
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar