Hur skulle ni föräldrar reagera...

Sv: Hur skulle ni föräldrar reagera...

Jag menar exakt vad jag skriver.
Att reagera på exemplet TS tog upp tycker jag är att överbeskydda.

Hade någon sagt så till mina barn hade jag blivit förbannad!:mad: Du får gärna tycka att jag är en curlingmorsa då om du vill, men det VAR INTE ROLIGT att se ena sonen ligga i soffan och kräkas hela julafton:cry:, som han sett fram emot så länge. Att inte få äta mat han längtat efter och hjälpt till att laga och baka, att orka öppna ett enda paket själv och sedan be oss andra att öppna resten.

Om han fått höra att man inte FÅR vara sjuk på julafton så är det mycket möjligt att han hade trott på det, för han är så imponerad av sina fröknar och lyder dem nästan blint, på gott och ont.
 
Sv: Hur skulle ni föräldrar reagera...

Håller inte alls med.

Man är inte en överbeskyddande datltande förälder bara för att man använder ett korekt ordval och låter bli att säga att helt bisara och omöjliga saker som man inte kan rå för är förbjudna. Specielt när det inte är det.

Vi var 3 i min familj som var sjuka på julaftoon i år i min familj vilket betyder att 2 var friska. Å vi bor inte ihop utan bor på 3 olika platser och har inte smitat ner varandra.

För att inte tala om att min kusin fick vattenkopper till dagen efter julaftoon, så det blev ingehn riktig släktmiddag i år. Vilket var en stor besvikelse för honom iochmed att vi bara träffas allihopa så där en gång per år.

Daltande och överbeskyddande för mig är att springa efter barnet och plocka upp vid minsta lilla och trösta å hålla på.
 
Sv: Hur skulle ni föräldrar reagera...

Om han fått höra att man inte FÅR vara sjuk på julafton så är det mycket möjligt att han hade trott på det, för han är så imponerad av sina fröknar och lyder dem nästan blint, på gott och ont.



...så då hade han låtit bli att bli sjuk?

Eller hade han fått psykiska men för att han blev sjuk trots att förskoleläraren sagt att det var förbjudet?

Det jag menar med överbeskydderi är att jag tror man som förälder med detta synsätt framkallar obehaget hos barnet.
Jag har övht svårt att se att något barn skulle bryta ihop av den där meningen.
I annat fall borde det vara lätt för en förälder att blåsa bort, inbillar jag mig.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag hängde med en kompis 7-åriga barn i veckan och vi pratade om allt möjligt. Vid ett antal tillfällen reagerade jag dock på att hen...
Svar
3
· Visningar
953
Senast: Kirre
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 221
Senast: Blyger
·
Gnägg Går det? Hade tänkt ta lite fina bilder i snön idag men Dolly har såklart legat i bajs inatt. Eftersom det är -17 känns dusch inte som...
Svar
10
· Visningar
1 254
Senast: jemeni
·
Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
1 021
Senast: Emmi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp