Hur skulle ni börja?

Sv: Hur skulle ni börja?

Gissa vad vi höll på att glömma i tisdags... :o Nä, inte hästen...

Annars så är jag riktigt nöjd med pållan, hon hade en halv miljon saker att titta på första gången på banan. Handbromsen i de första två varven men sen släppte det efter hand.

Jag körde 1000 m i puls 200 och sen buskörde vi 1640 m. med lite inbromsningar när vi fick mötande trafik och när vi passerade utgången och sprang in i högen med kajor så landade vi på 1.45 med en toppfart på 1.32. Inte ett orent steg men två galopper.
Hon rör sig riktigt bra och har utvecklats så fint att vi provar att träna upp henne.
Hovis blev förvånad över att hon gick så pass första gången på banan, han gillar typen och huvudet på henne... :D
Själv tyckte jag väl, ja det känns som hon kommer att kunna springa när hon blir starkare. :eek::o

Sv: Hur skulle ni börja?

Jag har bestämt mig och kommer att prova henne ett år till att börja med.

Hon har vuxit 1 cm och ökat 2 hål i omkrets trots att hon tränar som mina andra nu. :eek:

Ingen av oss trodde att det skulle hända så mycket på 4 veckor som det gjort.

Liknande trådar

Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 626
Senast: lady_vip
·
Hästvård Behöver lite akut hjälp med råd... Köpte en 6-åring för ca 4-5 månader sedan, hopphäst importerad från Polen i årsskiftet till ett...
2
Svar
28
· Visningar
5 997
Senast: Luff
·
Hästvård Skall försöka få med allt rätt här (kommer nog bli långt) :) Jag fick ett fullblod förra året i april, han är nu 9år. Han har har haft...
Svar
18
· Visningar
2 802
Hästmänniskan ...flytta till ett annat stall! Måste få beklaga mig lite och höra hur det ser ut i resten av landet. I somras flyttade jag till en...
Svar
14
· Visningar
3 301
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023