Jag har fått i uppgift och rida en häst nu i några veckor innan den ska åka till sin nya ägare. Grejen är den att hästen är 22år gammal (fullblods arab) han är mkt pigg och fräsch för sin ålder. Men för flera år sedan när han var ung och tävlades MKT i hoppning så blev han halt i båda frambenen sedan triangelmärktes han och blev promenadhäst,allt detta berodde på att förra ägaren slet ut hästens framben,är vad jag fick höra,mer vet jag inte om det:/
Nu promenadrider jag han i skogen men han är så himla pigg så skulle va skoj o träna lite mer men vet inte om man törs:/ har ju ingen aning om vad som hänt med hans ben förut och den nya ägaren vet heller inget..
Min fråga är nu vad är det man absolut ska undvika näre gäller ridningen på en sådan häst? är det helt dumt o rida nån gång ibland i ridhus/paddock o träna lite lätt? och allt det här med liniment,linda med paddar,stallbandage osv...alla säger olika:S
Nu promenadrider jag han i skogen men han är så himla pigg så skulle va skoj o träna lite mer men vet inte om man törs:/ har ju ingen aning om vad som hänt med hans ben förut och den nya ägaren vet heller inget..
Min fråga är nu vad är det man absolut ska undvika näre gäller ridningen på en sådan häst? är det helt dumt o rida nån gång ibland i ridhus/paddock o träna lite lätt? och allt det här med liniment,linda med paddar,stallbandage osv...alla säger olika:S
Senast ändrad: