Hur sko/fodra benhinneinflammtion

Sv: Hur sko/fodra benhinneinflammtion

Jag har också goda erfarenheter av Bioprominet. Har aldrig känt att jag behövt något annat. Jo, jag ger sån där tuppkamspasta ibland, men det räknar jag mer som medicin än foder.

Vid "försummade" benhinnebesvär såsom överben kan man ge calc fluor D30 1 gång om dagen i 10 dar..vid "förebyggande" (såsom smäll på skenan el dyl) ges Ruta Grav D6 3 ggr/dag i 3 dagar

Vid föl/unghäst med antibiotika kurer i sig och "risk" för tandbesvär ged calc phos D30 morg o kväll i tre veckor ..

Så ja...Nu har häxan talat :bow: :D

Genom Drogcentralen... ( Jag vet, kul namn :smirk: )

vill du veta mer kanske vi ska ta det via PM

*Knapprån*
Hupp, så fick jag reda på felet. Hon hade Erlichias eller hur det nu stavas. Skickade genom vet blodprov till Tyskland där de tydligen är skarpare på sånt än i sverige?
Nåväl, en 30 dagars antibiotikakur skulle fixa detta. Kul när man för en gångs skull får ett svar på vad som är fel och slipper gissa.
Ni som har sett damen i fråga, vissat förklarar det en hel del:bump:

Vad bra att du fått reda på vad det är.
Det är ju värst av allt att inte veta och att vänta på svar.

Lycka till med din totto!

Jag har också goda erfarenheter av Bioprominet. Har aldrig känt att jag behövt något annat. Jo, jag ger sån där tuppkamspasta ibland, men det räknar jag mer som medicin än foder.

Vad är tuppkamspasta?
Var får man tag i det och hur/när ska det användas?

*Knapprån*
Hupp, så fick jag reda på felet. Hon hade Erlichias eller hur det nu stavas. Skickade genom vet blodprov till Tyskland där de tydligen är skarpare på sånt än i sverige?
Nåväl, en 30 dagars antibiotikakur skulle fixa detta. Kul när man för en gångs skull får ett svar på vad som är fel och slipper gissa.
Ni som har sett damen i fråga, vissat förklarar det en hel del:bump:

Å tusan... Vad bra av dig att inte bara döma ut hästen som tokig. Det hade nog många gjort och bara slutat att träna henne. Jag tror att du kommer ha en fin häst i henne om hon blir frisk.

Svårkörd.... Hm, det är det snällaste som sagts om henne. Helidiot brukar jag kalla henne :D
Värst vad du kan vara ödmjuk och rodna, inte likt dig, du borde åtminstone morra lite *tempar*

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka