Hur ska vi hantera terrorister/anhängare som bor/befinner sig i Sverige?

Jag är inte så säker på det, man kan göra tankeexperimentet att motsvarande händelse ägt rum i säg Afghanistan men åt andra hållet. Jag tror knappast det blivit mer än en liten notis om ens det.

Jag läste f.ö. att en av islamisterna som sköts ihjäl angav just hanteringen i Abu Ghraib-fängelset som en avgörande faktor och det som förkom där var mer än att inte "hålla med".
Så underligt då att Shia har bekämpat Sunni och de båda gemensamt har bekämpat Kristenheten sedan år 600 eKr?
Har du glömt det 10 åriga kriget mellan Iran-Irak? Sunni-Shia. Min version av religionen är bättre än din.

Det gäller ju att dra elden på sig först och sen gråta ut på div. forum och i media. Den som sig i leken ger,,,,,,,,

Och på frågan om det kommer att hända här så, ja, vi lever inte i det lyckliga Mellanmjölkens land inom nån slags okränkbar bubbla. Frågan är bara när och var det kommer att hända, inte OM.

Det har redan hänt om du inte minns Bryggargatan och den misslyckade självmordsbombaren där eller om vi går lite längre tillbaka i tiden när extemisterna företrädesvis inte var muslimer - RAF och tyska ambassaden 1975.

Så underligt då att Shia har bekämpat Sunni och de båda gemensamt har bekämpat Kristenheten sedan år 600 eKr?
Har du glömt det 10 åriga kriget mellan Iran-Irak? Sunni-Shia. Min version av religionen är bättre än din.

Eller varför inte Nordirland?
Protestanter och Katoliker.

Jag säger bara ingen skillnad - extremister som extremister. Skitsamma om de är IS/Al-qaida eller IRA. Same shit different name.

Det räcker att man missar 2 eller 3 stycken. Som Abdulwahab i Stockholm för att det ska gå åt ett antal svenskar.
I Frankrike var dom 3 ev 4 kvinnan är ju på fri fot.

Så funkar det med terrorism, oavsett var den har sitt ursprung. Vi vill ha ett öppet och demokratiskt samhälle, som dessa terrorister absolut inte vill att vi ska kunna ha. Jens Stoltenbergs "Vårt svar är mer demokrati, större öppenhet och mer humanitet, men aldrig naivitet." är en bra sammanfattning.

Eller varför inte Nordirland?
Protestanter och Katoliker.

Jag säger bara ingen skillnad - extremister som extremister. Skitsamma om de är IS/Al-qaida eller IRA. Same shit different name.

Nja sättet på vilket de behandlar meningsmotståndare skiljer sig rätt dramatiskt åt. Men om du menar död som död kan jag väl hålla med, även om jag tror inte de som blir halshuggna gör det.

En liten inblick i Kent Ekeroths galna värld. Observera att det inte är vilken stolle som helst ute i landet, utan ledande riksdagsledamot och rättspolitisk :crazy: talesman för SD.

Kent Ekeroth hånskrattar åt 1434 döda palestinier

https://www.interasistmen.se/granskning/kent-ekeroth-hanskrattar-1434-doda-palestinier/
Jag finner inga ord.

Här är vad som pågår i Paris; en och en halv miljon människor tågar för yttrandefriheten och mot extremismen, däribland ledare från hela världen:

• Algeriets utrikesminister Ramtane Lamamra
• Israles permiärminister Benjamin Netanyahu
• Jordaniens Kung Abdullah II och drottning Rania
• Den palestinske presidenten Mahmoud Abbas.
• Frankrike, president François Hollande
• Danmark, statsminister Helle Thorning-Schmidt
• Tyskland, förbundskansler Angela Merkel
• Italien, premiärminister Matteo Renzi
• Ryssland, utrikesminister Sergej Lavrov
• Spanien, premiärminister Mariano Rajoy
• Storbritannien, premiärminister David Cameron
• Sverige, statsminister Stefan Löfven
• Belgien, premiärminister Charles Michel
• Nederländerna, premiärminister Mark Rutte
• Grekland, premiärminister Antonis Samaras
• Irland, premiärminister Enda Kenny
• Norge, statsminister Erna Solberg
• Finland, statsminister Alexander Stubb
• Tjeckien, Bohuslav Sobotka
• Ukraina, president Petro Porosjenko
• Turkiet, premiärminister Ahmet Davutoglu
• EU-kommissionens ordförande Jean-Claude Juncker
• Europeiska rådets ordförande Donald Tusk
• Natos generalsekreterare Jens Stoltenberg
• USA, justitieminister Eric Holder
• Kanada, säkerhetsminister Steven Blaney
• Mali, president Ibrahim Boubacar Keita
• Gabon, president Ali Bongo
• Niger, president Mahamadoou Issoufou
• Benin, president Thomas Bon Yayi
• Tunisien, premiärminister Mehdi Jomaa

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/manifestation-i-paris_4243831.svd

En fantastisk uppslutning.

Jag finner inga ord.

Här är vad som pågår i Paris; en och en halv miljon människor tågar för yttrandefriheten och mot extremismen, däribland ledare från hela världen:

• Algeriets utrikesminister Ramtane Lamamra
• Israles permiärminister Benjamin Netanyahu
• Jordaniens Kung Abdullah II och drottning Rania
• Den palestinske presidenten Mahmoud Abbas.
• Frankrike, president François Hollande
• Danmark, statsminister Helle Thorning-Schmidt
• Tyskland, förbundskansler Angela Merkel
• Italien, premiärminister Matteo Renzi
• Spanien, premiärminister Mariano Rajoy
• Storbritannien, premiärminister David Cameron
• Sverige, statsminister Stefan Löfven
• Belgien, premiärminister Charles Michel
• Nederländerna, premiärminister Mark Rutte
• Grekland, premiärminister Antonis Samaras
• Irland, premiärminister Enda Kenny
• Norge, statsminister Erna Solberg
• Finland, statsminister Alexander Stubb
• Tjeckien, Bohuslav Sobotka
• Ukraina, president Petro Porosjenko
• Turkiet, premiärminister Ahmet Davutoglu
• EU-kommissionens ordförande Jean-Claude Juncker
• Europeiska rådets ordförande Donald Tusk
• Natos generalsekreterare Jens Stoltenberg
• USA, justitieminister Eric Holder
• Kanada, säkerhetsminister Steven Blaney
• Mali, president Ibrahim Boubacar Keita
• Gabon, president Ali Bongo
• Niger, president Mahamadoou Issoufou
• Benin, president Thomas Bon Yayi
• Tunisien, premiärminister Mehdi Jomaa

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/manifestation-i-paris_4243831.svd

En fantastisk uppslutning.

Marscherar Rysslands utrikesminister för yttrandefriheten? Spännande måste jag säga.

Jag är övertygad om att det är "samma" grupp av människor som blir extremister, oavsett om de vänder sig till höger, vänster eller religion. Jag tror valet hänger på vem som radikaliserar personen.

Och hur vi ska hantera det? Vi måste börja i grunden och arbeta med människor som känner ett utanförskap i samhället.

Om de ändå åker iväg för att kriga med IS, KKK osv, är de inte välkomna till Sverige, oavsett nationalitet.
Frågan är också, om man åker iväg för att strida mot IS, ska man vara välkommen då? Den dagen väst bestämmer sig för att en grupp som stridit mot IS är en "risk", hur gör man då? (som USA gjorde med/mot Al Qaida).

För övrigt så undrar jag varför ingen uppmärksammar den etniska rensning kristna gör i afrika för tillfället? (har ingenting med anhängare i Sverige att göra, eller kanske, för "vi" är kristna?).

Jag är övertygad om att det är "samma" grupp av människor som blir extremister, oavsett om de vänder sig till höger, vänster eller religion. Jag tror valet hänger på vem som radikaliserar personen.

När det kommer till religiös radikalisering så är det tvärtom. Det finns studier som visar att utbildning, välstånd och tala "landets" språk även hemma är riskfaktorer för radikalisering. Om man ser till den religiösa terrorismen mot västvärlden så har gärningsmännen generellt varit mycket välutbildade.

Jag tycker dom är lite korkade när dom håller på med sina bilder och vet att vissa muslimer blir skogstokiga av dom .Det är ungefär som att stoppa upp en pinne i ett getingbo och röra om lite och sedan bli förskräckt att man blir anfallen !
Precis!
Man har ju rätt att rita vad man vill men att rita något som bara är menat som provokation? Det är bara respektlöst.
Det är inte heller kreativt, det har ritats mer än nog "Muhammed"-bilder vars enda syfte bara är att reta muslimer á lá "luften är fri för alla"...

Jag tycker att framsidan på nästa Charlie Hebdo är bra.

http://m.smh.com.au/content/dam/ima...LeadNarrow.200x0.12mxov.png/1421133830022.jpg

1421133830022.jpg

Översätt gärna, jag kan inte franska.
För mig ser det ut att stå " ursäkta allihop, jag är Charlie".
Varför är det lustigt isf? Det säger mig ingenting, jag missar nog poängen?

En liten inblick i Kent Ekeroths galna värld. Observera att det inte är vilken stolle som helst ute i landet, utan ledande riksdagsledamot och rättspolitisk :crazy: talesman för SD.

Kent Ekeroth hånskrattar åt 1434 döda palestinier

https://www.interasistmen.se/granskning/kent-ekeroth-hanskrattar-1434-doda-palestinier/
Ordet palestinier har ju tidigare betecknat individer som kommer från det område som utgorde protektoratet Palestina. Alltså fanns det palestinska Judar och Palestinska Araber. Stora delar av befolkningen i den nuvarande staten Israel talar fortfarande om Araber när man menar människor som bor i Arababiska/Palestinska byar.

Därför vore ett korrekt namn på staten som Sverige ska/har erkänna/nt Arabiska Palestina.

Och vad skrattar då Ekeroth åt?

Vad jag förstår att man använder ordet "slakt" om antalet offer.
Jag vet inte, men när man slaktar människor så anser i alla fall jag att det då handlar om ngt mer urskillningslöst.
EX. Judemassakrerna i östeuropa under SS;välde
Bombningarna av Hamburg, Hiroshima, Dresden mf.
Då var det urskillningslöst

Så granskar man det hela sakligt så ser man att utifrån området som ska kontrolleras av Palestinier (arabiska) så avlossades det hundratals raketer innan Israel gick in i Gaza. Mer än en film visade hur raketramper placerade invid civila byggnader.

Man använde alltså civila som sköld.

Så länge inte Hamas vill eller kan koppla krigshundarna i Gaza, så länge kommer konflikten att fortsätta och ingen förhandling kommer att lyckas.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Halt efter vila
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka