turbofling
Trådstartare
Emilia blir 6 manader nästa vecka och det känns som hon är redo att äta mer riktig mat nu. Vi har gatt igenom i stort sätt alla grönsaker som smakisar och hon slukar det med god aptit och skriker oftast efter mer när vi tyckt att det räcker. En del frukter har hon smakat. Hon börjar bli allt mer ointresserad av ersättningen och ofta när vi märker att hon är hungrig och erbjuder ersättning vill hon inte ha men äter gärna annan mat. Hon har ocksa börjat vakna väldigt ofta pa nätterna och vara hungrig.
Hon är väldigt aktiv, krälar omkring och försöker sig pa att krypa. Inte still en sekund när hon är vaken.
Här (vi bor i österrike) ges samma ersättning fran födselsen till man slutar ge ersättning, jag tror att den inte mättar tillräkligt längre. Välling finns inte, men manga späder ut gröt till drickkonsistens.
Sa här äter hon nu:
Frukost: Gröt
Lunch: Puré, är det en smak hon är van vid sa far hon äta sa mkt hon vill, blir ca en liten burk
Övrigt: Fri ersättning, men hon äter mkt mindre än vad paketet rekomenderar.
Lite frukt under dagen.
Tycker ni att vi kan börja ge henne hela maltider nu?
Sen funderar jag lite pa hur man gör med hela maltider, hur ser fördelningen mellan potatis/pasta/ris, kött och grönsaker ut?
Hon är väldigt aktiv, krälar omkring och försöker sig pa att krypa. Inte still en sekund när hon är vaken.
Här (vi bor i österrike) ges samma ersättning fran födselsen till man slutar ge ersättning, jag tror att den inte mättar tillräkligt längre. Välling finns inte, men manga späder ut gröt till drickkonsistens.
Sa här äter hon nu:
Frukost: Gröt
Lunch: Puré, är det en smak hon är van vid sa far hon äta sa mkt hon vill, blir ca en liten burk
Övrigt: Fri ersättning, men hon äter mkt mindre än vad paketet rekomenderar.
Lite frukt under dagen.
Tycker ni att vi kan börja ge henne hela maltider nu?
Sen funderar jag lite pa hur man gör med hela maltider, hur ser fördelningen mellan potatis/pasta/ris, kött och grönsaker ut?