Hur ska man tolka detta?

Masse

Trådstartare
Snart kommer vi att börja med ett nytt grovfoder så jag sitter och letar efter kraftfoder som ska komplettera det. Har hitta ett foder där det inte är angett på samma sätt som hos de andra. Så är det någon som vet hur man tolkar 18 % protein? Normalt så brukar det ju stå i smp/kg

Sv: Hur ska man tolka detta?

Nej, det undrar jag också? sett det på flera fodersäckar samt på någon Lucern säck också...

Det betyder att det är 180 gram råprotein per kg. Hur mkt smältbart rp det är beror på ingående fodermedels respektive smältbarhet. HH

Om man nu bortser från resp smältbarhet, så kan det räknas som ett högt eller lågt proteinvärde?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 784
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 643
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 792
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård