Nevercruelorcowardly
Trådstartare
Jag har en tävlingshäst som är väldigt krävande. Om han inte rids 6 dagar i veckan minst så blir han hysterisk att rida och börjar bocka och stegra sig och vara allmänt otrevlig att ha och göra med. Utöver detta pluggar jag och har en sambo. I höstas blev jag sjukskriven för utmattning/stress för tredje gången i mitt 22 åriga liv. Detta varade dock bara ett par månader, eftersom jag har lätt för skolan och inte behöver plugga ihjäl mig för att hänga med. Men de sista två månaderna har jag pluggat närmare 200% för att ta igen det jag missade, samt börjat på mitt gamla extrajobb igen, och nu har sambon börjat säga att han mår dåligt och känner sig bortprioriterad när jag kommer hem från stallet och inte orkar städa eller laga mat utan mest vill gå och lägga mig. Inte en hållbar situation.
Hur ska man hinna med allt? Tar examen till sommaren och det lär ju inte bli bättre med ett heltidsjobb förstår jag.. Har funderingar på att skaffa medryttare, men vill helst ha en hoppryttare då jag själv tävlar dressyr, så hästen får lite variation. Men måste jag köpa en hoppsadel till denne i så fall?
Hur ska man hinna med allt? Tar examen till sommaren och det lär ju inte bli bättre med ett heltidsjobb förstår jag.. Har funderingar på att skaffa medryttare, men vill helst ha en hoppryttare då jag själv tävlar dressyr, så hästen får lite variation. Men måste jag köpa en hoppsadel till denne i så fall?