På lite liknande tema som geocaching: Jag vet inte om det är en dalande trend eller hur läget är nu, men Pokemon Go förknippade jag lite fördomsfullt i huvudsak med tio-tolvåringar. Tills jag pratade med en kollega som åtminstone för något år sedan var smått besatt men som jag tror spelade mest på egen hand, och sedan en tidigare kollega som umgås med ett helt gäng kring samma hobby. Båda är i 40-50 årsåldern och för den senare tror jag det har utvecklats till hennes främsta hobby.
Jag är också introvert så vet precis hur umgänge med andra ibland kan kännas dränerande på energi. Men är det människor som man har saker gemensamt med som en hobby, så tycker i alla fall jag att det är mycket mer lättsamt. Synd att du bor så långt bort, annars hade du gärna fått komma och greja lite med unghästarna och hästfarbror här på lediga stunder.
Och att exet hittar nya fruntimmer hela tiden tyder ju mest på att han eller de inte är lyckliga nog att fortsätta tillsammans någon längre tid (eller han kanske har flera samtidigt förstås). Jag håller med att du förtjänar inte på något sätt att ha det eländigt, men du förtjänar definitivt att slippa vara tillsammans med någon skitstövel! Dvs försök vara glad att du slapp ifrån exet och strunta i vad han gör, för nu har du plats i ditt liv för någon bättre.