hur ska jag tänka?

grodanboll

Trådstartare
Jag har idag min häst på ett ställe som är ca 40 min bilväg från mig. Jag trivs generellt väldigt bra och har god kontakt med stallägaren och tycker vi är goda vänner. Hyran är helt okej och hästen har bott där ganska länge. Nu sitter jag dock och funderar på att byta stallplats för att få henne närmare. Men jag är så kluven. Dels för att jag känner att jag sviker stallägaren och är rädd för att förlora vår vänskap men också hela grejen med att byta stall... Fördelen med mitt nuvarande stall är att man känner till allt och det är ganska lagom stort. Det ingår belyst ridbana. Med det andra stället jag har kollat på där ingår allt.. mat, ridhus, ridbana och det är mycket större men närmare. Hur ska jag tänka?

Jag har idag min häst på ett ställe som är ca 40 min bilväg från mig. Jag trivs generellt väldigt bra och har god kontakt med stallägaren och tycker vi är goda vänner. Hyran är helt okej och hästen har bott där ganska länge. Nu sitter jag dock och funderar på att byta stallplats för att få henne närmare. Men jag är så kluven. Dels för att jag känner att jag sviker stallägaren och är rädd för att förlora vår vänskap men också hela grejen med att byta stall... Fördelen med mitt nuvarande stall är att man känner till allt och det är ganska lagom stort. Det ingår belyst ridbana. Med det andra stället jag har kollat på där ingår allt.. mat, ridhus, ridbana och det är mycket större men närmare. Hur ska jag tänka?
Vad säger hjärtat? Magkänslan?

Jag var och tittade en annan plats .. Dom hade allt. Men dom kollade på mig som jag vore en alien så hon får bo kvar. ..

Beror på på fler saker också tycker jag - som arbetstider etc... Om du jobbar heltid, kontorstider är det segt att ha lång resväg på vintern när det är kolmörkt 17 timmar per dygn.

Men jag skulle inte flyttat bara "för att". Gräset är inte alltid grönare...
Om hästen är nöjd och glad, och du trivs i stallet, samt hinner med att ha ett övrigt liv utöver jobb-resa-häst, så är väl allt som det ska.

Jag var och tittade en annan plats .. Dom hade allt. Men dom kollade på mig som jag vore en alien så hon får bo kvar. ..
Trivs du och hästen så är det värt de 40min de tar att köra,
tänk efter ordentligt, hur mycket kommer du använda ridhuset, finns det lika sinnade i stallet osv?

Liknande trådar

• Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 285
Senast: Görel
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 682
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 440
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 832
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar