Hur ska jag säga till fölset att han inte får bitas?

L

lie

Nu är han 3 månader och börjar bli busigare för varje dag som går.. när jag är i boxen och borstar hans mamma så kommer han gärna fram och ska nosa, bita på mig.. när han biter tag så säger jag neej och putar bort honom lr tar tag i mulen på han.. men efter några sekunder är han där igen och håller på.. några tips??

Sv: Hur ska jag säga till fölset att han inte får bitas?

Min är precis likadan, kansktom snäppet värre än din. :crazy: Dessa hingstföl. :crazy:

Jag har tyvärr inget bra knep, men än att trägla på och alltid säga till i förhoppning om att dom nån gång lär sig.

Sv: Hur ska jag säga till fölset att han inte får bitas?

Mamman tillåter INTE att fölis biter på henne, då biter hon tillbaks ORDENTLIGT och t.o.m lyfter bakbenet mot honom/henne!!

Låt INTE fölet komma intill dig då DU inte vill.. vänd sidan/baken till och hota med kroppen och ev. en lyft fot, that's it.

Vid hantering av fölet gäller att förekomma bitandet.. alltså då du ser (anar) ett kommande bett att säga ett skarpt *FYY* samtidigt som du visar din hotande kroppsställning (sidan/baken)!

Liknande trådar

Hundträning Behöver lite tips på träning. Min dvärgpudel (snart 11 månader) är lite väl entusiastisk när hon hälsar på folk. Jag har lärt henne att...
Svar
7
· Visningar
819
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 576
Senast: fixi
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 497
Senast: Freazer
·
Hundträning Min 4,5 månader gammal fralla tik håller på med mkt resursförsvar mot andra djur. Finns det mat framme och andra hundar i närheten hemma...
Svar
7
· Visningar
1 364
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka