Hur ska jag komma över det?

annie_cool

Trådstartare
Hej vet inte hur jag ska börja med detta men kan skriva så här jag var med om en sak för några års sedan det var en på början på ett våldtäkt försök jag kom undan som tur var. Mannen var i 50-60 års åldern han gjorde saker som man inte får han var även full så. Jag är ännu rädd för honom.går alltid omvägar ser att jag har folk runt mig men är ännu rädd. Hur ska jag komma över det?

Hej vet inte hur jag ska börja med detta men kan skriva så här jag var med om en sak för några års sedan det var en på början på ett våldtäkt försök jag kom undan som tur var. Mannen var i 50-60 års åldern han gjorde saker som man inte får han var även full så. Jag är ännu rädd för honom.går alltid omvägar ser att jag har folk runt mig men är ännu rädd. Hur ska jag komma över det?
Har du någon du kan prata med? Har du berättat för någon vad som hänt?

Ja detta hände året 2011. Om jag minns rätt . Jag ljuger inte om ni tror det talar sanning.
Hej. Jag tror det bästa är om du har någon du kan prata med detta om hemma. En mamma, pappa eller en vän?
Det är klart du är rädd, det är ju något som är jätteläskigt att bli utsatt för!
Prata med någon som du litar på och vågar prata med. Säg att du är rädd och behöver hjälp för att inte vara rädd längre.

Min pappa Är död han dog 2009 saknar honom men mamma lever som tur är. Jo jag får ta tag i det nån dag.

Min pappa Är död han dog 2009 saknar honom men mamma lever som tur är. Jo jag får ta tag i det nån dag.
Jag beklagar att din pappa inte finns mer. Förstår att du saknar honom.

Jag tycker du ska prata med din mamma imorgon.
En bra sak kan vara att skriva ner på ett papper vad du vill berätta för din mamma.
Då får hon läsa det, eller så läser du själv upp vad du har skrivit.

Just i det sammanhanget så var det att jag skrev som.de antog att det var sex om men det var det inte skriver inga detaljer vid beteckningar då det finns eller fanns mindre där. De är så noga nu för tiden.

Ta tid hos en psykolog :)

Jag lovar att det kommar kännas tusen gånger bättre när du varit där ett tag.
Kram och hoppas du orkar ta tag i detta:heart

Men snälla!

Hon försöker fråga om råd över försök till våldtäkt och så drar ni upp stalletskiten?
Ge råd eller håll tyst, tycker jag.
Ge offret skulden eller vad? Vad har hennes skriverier med denna händelse att göra? Nä, precis!

Hoppas du får den hjälp du behöver TS.

Jag tror inte Ts förstår hur det blir sexuellt då ts inte ser det som något sexuellt. Kanske kan hon inte sätta sig in i hur någon annan kan ha en annan uppfattning då det hon vet är den enda sanningen och uppfattar någon det sexuellt så är det dom som har fel.
Uppenbarligen är det ett stort problem för Ts och det är rätt osmakligt att skriva att hon ljuger.
Uppenbarligen var du inte medlem när det aktuella inlägget skrevs o den efterföljande diskussionen. Oavsett så är det uppenbart att TS behöver hjälp o det är jättebra att hon själv inser o efterfrågar det. Som flera föreslagit så tror jag att det behövs professionell hjälp i form av psykolog eller kurator.

Lycka till TS!

Uppenbarligen var du inte medlem när det aktuella inlägget skrevs o den efterföljande diskussionen. Oavsett så är det uppenbart att TS behöver hjälp o det är jättebra att hon själv inser o efterfrågar det. Som flera föreslagit så tror jag att det behövs professionell hjälp i form av psykolog eller kurator.

Lycka till TS!
Jo jag var medlem och skrev i tråden så jag vet vad som skrevs där också.
Oavsett är det ingen anledning att trycka ner henne mer.
Kan du inte bara vara snäll? :)

Jo jag var medlem och skrev i tråden så jag vet vad som skrevs där också.
Oavsett är det ingen anledning att trycka ner henne mer.
Kan du inte bara vara snäll? :)

Fast TS inbillar sig det mesta kring sex & samlevnad. Hon har skrivit en milsvidd med trådar om olika sexuella saker hon tror sig ha upplevt eller sett. TS behöver extrem hjälp, finns det ingen som vet vem hon är på riktigt och kan larma? Det börjar bli mer än patetiskt med alla dessa "offer" trådar som TS skapar lite då och då. Sist var det en häst som blivit våldtagen av en valack på ett sommarbete sett ifrån en bil på långt håll och frågor kring detta.

Fast TS inbillar sig det mesta kring sex & samlevnad. Hon har skrivit en milsvidd med trådar om olika sexuella saker hon tror sig ha upplevt eller sett. TS behöver extrem hjälp, finns det ingen som vet vem hon är på riktigt och kan larma? Det börjar bli mer än patetiskt med alla dessa "offer" trådar som TS skapar lite då och då. Sist var det en häst som blivit våldtagen av en valack på ett sommarbete sett ifrån en bil på långt håll och frågor kring detta.

Från vad jag sett i Ts trådar är hon rätt ensam, men kan ha fel.

Jag tror det är helt fel väg att gå att kalla henne patetisk och lögnare.

Ts behöver lite stöd och support och jag har inget emot att ge henne vad jag kan, orkar ni inte med henne kan ni ju skita i tråden.

Troligen mår Ts ganska dåligt och är det inte en oskriven lag att man stödjer de som behöver det? Så lät det i en annan tråd iallfall.

Jag förstår helt ärligt inte varför du känner ett behov av att uttrycka det här? Huruvida du tycker att det som TS har råkat ut för kan klassas som sexuella trakasserier eller inte är ju helt oväsentligt. Upplevelsen är uppenbarligen mycket verklig för TS och har satt djupa spår som hon behöver hjälp med att hantera. Hennes känslor är inte mindre viktiga bara för att de bygger på en händelse som du anser är inbillning.

Om du tycker att det är så "patetiskt" med TS trådar så finns ju faktiskt en ignore-funktion. Använd den istället, så slipper du störa dig på hennes trådar.

---

Jag har flera gånger funderat över varför TS har känt behovet att ständigt bekräfta att det hon skriver är sant/att hon inte ljuger. Efter att ha läst några av svaren i den här tråden så undrar jag inte längre. :cry:

Ibland skäms jag över mänskligheten.

Att TS har ett problematiserat förhållande till saker som kan ses som sexuella/sexualiserade har varit uppenbart för alla som läst. Vad det beror på varken vet vi eller bör spekulera i, men rent generellt så är det inte ovanligt att övergrepp i unga år skapar problem med sexualiteten och sexuell uppfattning och beteende senare.

Nu skriver TS om ett självupplevt övergrepp. Som skulle kunna förklara mycket. Som kanske är helt osant. Vem vet. Men det är då fan inte Bukefalister som över nätet ska uttala sig över det eller rodda i det. Och då det är verkligen inget som ska ironiseras över.

Vad fan är oddsen att TS vågar söka hjälp om hon att psykologen kommer tro att hon ljuger eller bara vill ha uppmärksamhet?

Skäms!

Vänd dig till psykiatrin/VC. Du har nämnt så många problem genom åren och ofta samma problem. Du har varit med om trauman vilket bland annat gjort dig rädd för att gå ut och du bör (jag skulle vilja skriva ska) inte nöja dig förrän du har bearbetat det ordentligt med de som är proffs på ämnet. Dvs psykolog eller kanske kurator.

Det enda personer här på forumet kan göra egentligen är att försöka jaga iväg dig till psykiatrin. Är problemen så stora som du skriver här är det tveksamt om det skulle hjälpa att bara skriva ner det, särskilt eftersom att det har pågått så lång tid. Du behöver konkreta råd från någon som vet vad den pratar om.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 080
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 145
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 802
Senast: Oh_really
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 905
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar