Hur ska jag göra??

yuitj

Trådstartare
Min 14 åriga varmblodskille kom in haltandes en dag i dec. Åkte till vet och det var en kraftig gaffelbandskada, senskidan och kotringen var även skadade. Ha skulle vila och sedan återbesök 2 mån senare. Då upptäcktes även att han har en pålagring i blodådran på det benet. Dom satte honom på vila i 2 veckor till eftersom han inte var halt längre och inte svullen. Men redan innan jag skulle börja rida så smått så svullnade det upp igen och nu på sista tiden så är svullnaden stenhård på morgonen. Han har även pålagringar i kotan på samma ben från travet.. Hur ska jag göra med honom?? Det ser nte så ljust ut för honom:(

Sv: Hur ska jag göra??

han har en förträngning i artären så den blir mindre än vanligt och då får inte benet den blodförsörjningen som det behöver. När benet då blir svullet så trycker det mer på artären så den blir ännu smalare och då svullnar det upp mer av det :crazy:

Sv: Hur ska jag göra??

I det här läget låter det som om hästen behöver lite rörelse hela tiden? Kan den stå på lösdrift? bara du kan ju bestämma vad du ska göra med din häst, vilket liv du tycker att du kan erbjuda den, om han kan bli och vara den häst du vill...

Liknande trådar

Hästvård Min häst fick en stenhård stor svullnad (typ som ett halvt äpple) insida knä höger fram. Ingen hälta. Veterinären trodde det var ett...
Svar
3
· Visningar
2 018
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! För 2 veckor sen hittade jag min häst lite svullen/gallig på insidan av sitt ena framben. Svullnaden är mjuk och bara ytterst liten...
Svar
7
· Visningar
1 344
Senast: Sirap
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 938
Hästvård Hej! För fyra veckor sedan var vår ponny svullen på utsidan av skenbenet, höger fram, när vi tog in henne från hagen. Hon var inte halt...
Svar
7
· Visningar
2 468
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka