hur ska jag göra...

S

sanni

Vet att denna typen av fråga har varit uppe innan men jag hittar inte tråden så jag får väl skriva en ny...

Handlar om transport!
Jag tänkte ge mig på att tävla ölandsritten eller billingeritten (50km t), eftersom jag bor i växjö så är det en ganska lång bit att åka.
har inte riktigt mätt sträcken men skulle tipa på att det är ca 20mil till tävlingarna.

Så jag räknar med övernattning. Men frågan är då, ska jag åka dit dagen innan och kunna åka hem sedan på tävlingsdagen, eller måste jag stanna en dag till?
Det känns som att det skulle vara skönt att vara där dagen innan, men att man vill hem efter tävlingen!
:bow: :bow: :bow:

Sv: hur ska jag göra...

När jag har haft det avståndet till tävlingen så har jag åkt dagen innan och sedan åkt hem på tävlingsdagen. Man får låta hästen vila ett tag efter målgång, så brukar det inte vara några problem!

Sv: hur ska jag göra...

20 mil är väl ett gränsfall vid en såpass kort ritt som en femma.
Är det en häst som reser mycket bra och det är bra väg till ritten så kan du åka över dagen.

Annars om du är osäker så räcker det gott och väl att övernatta en natt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 514
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 975
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 526
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår blev det mörkt, jag såg bara allt jag misslyckas med. Att ingen av mina vänner hör av sig till mig, att min familj mår dåligt och...
Svar
3
· Visningar
1 320
Senast: Bluefish
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka