Hur ska jag göra?

E

Emma_115

Jag rider och sköter en ponny på 130 cm. Jag är 156 cm och väger ca 45 kg. Han klarar mig utan problem och jag ser inte för stor ut och kommer inte att bli för stor heller ( kommer kanske att växa 2-4 cm till) Jag älskar verkligen att rida honom och att vara med honom. Jag vill väldigt gärna köpa honom. :love: . Han är duktig och kan en del men han är 15 år och jag kan inte tävla honom så mkt längre på honom. Jag vet inte hur jag ska göra eftersom jag samtidigt väldigt gärna vill tävla och bli riktigt duktig men på honom kan jag inte utvecklas så väldigt mkt eftersom han kan för lite. Jag vet inte hur jag ska göra, ska jag köpa min bästa kompis eller köpa en ponny som jag kan bli riktigt duktig på? :confused:

Nu blev de lite långt och kanske inte rätt forum heller men hoppas att någon som kanske har varit i en liknande situation kan hjälpa mig eller har någon bra lösning på hur jag kan ha honom samtidigt som jag utvecklas mycket. tacksam för svar!:smirk:

Sv: Hur ska jag göra?

Är du medryttare på honom eller bara skötare?
Du kan ju bli medryttare om du inte redan är det, eller kanske ta honom på foder? eller så letar du reda på ngn passande tävlingshäst/ponny som du kan ta på foder och se vilket du trivs bäst med...ny kompis + tävlingar eller gamla bästa kompisen.
du kanske kan ha egen häst och samtidigt rida och sköta "den gamla" ponnyn ngn dag i veckan?

en tråkig situation...men samtidigt lite av ett lyxproblem...

Det lär fixa sig på ett eller annat sätt!;)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Vi har en Cheval Liberte Gold och har ett problem som jag undrar om någon känner igen. Bryggan som man fäller ned kommer inte hela...
Svar
6
· Visningar
524
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 884
Senast: Roheryn
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 612
Senast: Rosett
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 133
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar