Hur ska jag göra?

domino

Trådstartare
Pållen är skodd fram och barfota bak.
Han halkar en del med frambenen i hagen såg jag igår men på skorna han har nu kan man bara sätta 2 brodd i trakten.
Ska jag göra det eller ringa efter hovis som får sätta på vinterskor o snösulor redan nu? Han blev skodd/verkad för 2 veckor sedan...

Hur skulle ni gjort?

Sv: Hur ska jag göra?

det är bättre med två brodd än inga alls även om det ultimata är 4 broddar. Skor utan brodd blir som skridskor när det börjar frysa på så skynda dig att brodda honom innan du har en en fläkskada.
Barfotahovar klarar sig bättre än skodda utan brodd men sämre än skor med brodd, i halkhänseende. Du kan väl tala med din hovis om att han får blixtinrycka om vädret blir vintrigare och slå på skor med 4 broddhål. Vi har redan hunnit sätta på broddskor (dock utan snösulor- de åker på senare) för en månad sedan men jag antar att du bor längre neråt landet än vad jag gör.

Sv: Hur ska jag göra?

Tack för ditt svar! :bow:

Ja jag bor i Mälardalen och här slog vintern till igår! :crazy:
Kommer inte ut till honom förrän ikväll och då åker brodd på! Hoppas han klarar sig tills dess... :crazy:

Liknande trådar

Hästvård Tjena! I lördags tog jag och hovis beslut att vi ska ta av skorna fram på min häst. Han är barfota bak sedan föl och har starka, bra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
12 785
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
553
Senast: Grazing
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 186
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 385
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka