Hur ska jag göra?

taccotad

Trådstartare
Vår kattunge är 10 veckor och om mindre än en månad ska jag ligga på sjukhus under en veckas tid. Sambon jobbar heltid (dagtid) och är borta många kvällar i veckan. Tycker inte att kattungen ska vara ensam så mkt. Har ev en kompis som kan ha den, men hon jobbar också heltid fast hon är hemma lite mer eftersom hon jobbar oregelbundet. Problemet är att hon bor hemma och hennes mamma gillar INTE katter.
Jag kan inte heller begära att hon ska köra hit och vara sällskap till katten flera timmar varje dag.
HJÄLP! :(

Jag tror nog kattungen klarar sig en vecka med lite mindre sällskap än vanligt. Den kommer ju inte vara helt ensam. Du får väl be att sambon ger kissen lite extra uppmärksamhet när han är hemma, leka mkt med kissen osv.

Det handlar ju om en begränsad tid, och inte så himla lång tid heller.

Kan hon inte bo hos dig under den veckan då??? Då får hon ju komma ifrån mamma ett tag och din kisse får sällskap. Ladda upp kylen med mat åt henne o erbjud en veckas semester :D

Liknande trådar

Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
902
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 823
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 817
Senast: malumbub
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam... 2 3
Svar
49
· Visningar
6 085
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna