C
Cuaifeach
Min "lille" kattunge fyllde 6 månader för ca 10 dagar sedan, några dagar senare började "ylandet" här hemma. Oliver är visserligen en väldigt pratglad katt men nu är det plågamt både för honom och för oss. Han sitter vid dörren och vrålar i, vad jag upplever det som, frustration. Man märker på honom att han är rastlös, leker om man sätter i gång honom men oftast hittar vi honom på dörrmattan (när han är vaken, sova kan han göra varsomhelst). Förra helgen höll han på att kissa i våran säng, som tur var hade vi inte gått upp än utan jag kunde hindra honom innan det kom något kiss, visserligen hade sambon råkat glömma att ställa upp dörren till badrummet ca 30 min tidigare men jag tycker inte att det borde leda till att han skulle få för sig att kissa i sängen.
Hade inte tänkt att kastrera honom förän i februari eftersom han kommer att bli en stor kisse och jag vill att han ska växa så mycket som möjligt innan men nu sitter jag och funderar på att ringa veterinären redan på måndag för att fråga om råd och ev. ta kulorna så fort som möjligt.
Hur skulle ni tänka?
Hade inte tänkt att kastrera honom förän i februari eftersom han kommer att bli en stor kisse och jag vill att han ska växa så mycket som möjligt innan men nu sitter jag och funderar på att ringa veterinären redan på måndag för att fråga om råd och ev. ta kulorna så fort som möjligt.
Hur skulle ni tänka?