hur ska jag gå vidare med hans kondis??

K

Kallblod

Min kallblods travare har bara blivit oregelbundet riden i ca 1 år, så han har inte direkt någon kondition, just nu rider jag ut några dagar i veckan bara för att sätta igång honom lite för att få en grund kondis iaf...Jag vill inte börja arbeta honom på banan innan han har lite kondis men då jag väl är på banan, hur ska jag gå vidare då för att det inte ska bli för ansträngande lr för tråkit jämfört med skogsritterna?:) tackar för svaren!!:bow:
 
Sv: hur ska jag gå vidare med hans kondis??

Bra att inte gå till banan direkt. Men när du väl är de
kan du väl lägga frma lite bommar som ni kan gå över
göra lite western övning, typ labyrint av bommar,
de brukar uppskattas av mina hästar ialf:) +att de blir
väldigt lydiga!
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 379
Senast: Roxy
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
998
Senast: Nova123
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 786
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 668
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp