hur ska jag få min hund att sluta jaga?

M

mctucker

jag har en dalmatin på snart 3 år. jag tog henne från spaninen i dec 06, hon är en sk hittehund. nu är de så att hon har väldigt mycket jakt i sig. hon ska jaga allting katter, kaniner, hästarna och massa andra smådjur.
nu är de så att jag har flera kaniner och hästar som hon är med och jag vill lära henne på något sätt att hon inte ska jaga kaninerna och skälla på hästarna. hon har dödat 2 kaniner av mig en i oktober och en för bara någon dag sedan. och de verkar som om hon bara dödar dom för skojs skull hon äter inte dom eller något bara leker med dom.
har ni några förslag på vad man kan göra, har fått förslag på att använda elhalsband. men jag har hört att de är förbjudet i sverige?:confused:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: hur ska jag få min hund att sluta jaga?

Är också väldigt nyfiken på hur man kan göra, då jag har samma problem med min hund..

//Diana

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 624
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Har nyss fått hem en valp och har sedan tidigare en 6 årig tik. Hon är väldigt nyfiken på valpen vill gärna nosa och titta på vad han...
Svar
18
· Visningar
2 661
Senast: Ratax
·
Hundträning Hej! Jag är nu under corona-tider strandad hos min mamma på landet med hennes 2 hundar :) (kunde ha varit värre!) Vi har dock ett...
Svar
6
· Visningar
5 536
Senast: Tuggben
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 391
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka