Hur ska jag få han att sluta skälla?

Csillag

Trådstartare
Jag passar mina föräldrars hund ibland men lämnar jag honom ensam en längre stund så skäller han i ett tills jag kommer hem igen. Alternativet att trötta ut honom när han skäller går inte eftersom jag bor i ett hyreshus.

Är dom halsbanden som vibrerar eller avger lukt något alternativ?

Hunden är nio år gammal.

Sv: Hur ska jag få han att sluta skälla?

Nej, bara när han är hos någon annan och blir lämnad ensam. Hos mig har han klarat av att vara ensam utan att skälla(vad jag vet) kortare stunder men är han hemma hos min farmor eller mormor börjar han så fort dörren stängs.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 176
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 308

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka