Smulu
Trådstartare
Jag skulle vilja ha lite tips på hur jag kan göra när hästen jag rider vägrar att svänga åt det hållet jag vill. Rider ofta längs med kanten på trafikerade vägar. !!!!Hästen är inte rädd för bilarna!!! Hon bara vägrar att svänga dit jag vill ibland. Å då kan det bli backande lite hit och dit, sidsteppande och så halkar hon eftersom det är asfalt. Ko lugn när hon står med nosen åt det hållet hon vill. Var tvungen att låta henne vända åt det hållet eftersom det kom bilar. P g a bilarna har jag inte möjlighet att lösa problemet genom att backa kilometervis. Hade inte dessa bilar kommit vid helt fel tillfällen så hade jag lyckats vända henne och få henne att gå åt mitt håll. I vanliga fall kommer de inte så tätt, men just när jag hade problem så...
Jag tror att hon testar mig eftersom jag är ganska ny på henne.
För att lösa problemet så såg jag till att hon stod lugnt och därefter hoppade jag av. Ledde henne en bit längs med vägen jag ville vi skulle gå. Därefter så ledde jag henne hem. Vi var nämligen typ 300 m från stallet. Orkade inte kravla mig upp igen.
Nu vill jag ha era kommentarer på mitt beteende.
Jag tror att hon testar mig eftersom jag är ganska ny på henne.
För att lösa problemet så såg jag till att hon stod lugnt och därefter hoppade jag av. Ledde henne en bit längs med vägen jag ville vi skulle gå. Därefter så ledde jag henne hem. Vi var nämligen typ 300 m från stallet. Orkade inte kravla mig upp igen.
Nu vill jag ha era kommentarer på mitt beteende.