Hur ska ett stryphalsband sättas korrekt?

Fiffi1

Trådstartare
För visst ska det väl sättas så att när man släpper efter kopplet ska halsbandet bli större.
 
Sv: Hur ska ett stryphalsband sättas korrekt?

Den del av halsbandet som kopplet fästs i ska ligga på ovansidan av halsen så att löpringen lossar av egenvikten vid slakt koppel.

Det betyder att om du placerar halsbandet rätt på din vänstra handled och tittar på det framifrån så blir det ett p (perfekt). Blir det ett q är det queer = fel (i det här fallet).
 
Sv: Hur ska ett stryphalsband sättas korrekt?

Tack så mycket:D
Har så långa länkar på halsbandet och måste ha satt de åt fel håll för jag tyckte inte att det fungerade nå bra.
 
Sv: Hur ska ett stryphalsband sättas korrekt?

En liten bild fixade jag nyss ;)

S3010011.jpg
 
Sv: Hur ska ett stryphalsband sättas korrekt?

Just precis som gnist visade:) Ska liksom löpa åt vänster.
 
Sv: Hur ska ett stryphalsband sättas korrekt?

:bow: Du är pedagogisk du!:idea:

En bild säger mer än tusen ord!
 
Sv: Hur ska ett stryphalsband sättas korrekt?

*kl*
Fniss, nu kan det bara bli rätt, tack för bilden.

Jag ska försöka sätta mig in i hur man lägger upp bilder så ni får se på gulle-monstret.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Spionen har både nosgrimma och halsband när vi är ute på promenad, sele och halsband när vi är i skogen kopplet kopplat i båda...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 538
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 472
Senast: Rugge
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 245
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
979
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp