Hur ska det kännas ?

N

Nattalee

Är gravid i v.21 och sedan 2 veckor tillbaka har jag känt lilleplutts sparkar och knuffar. men samtidigt så kom även denna känsla som känns som en träningsvärk, eller det liksom drar och värker lite, kanske som mensvärk.. svårt och förklara..

ska det kännas så eller bör jag oroa mig, blir så orolig för minsta lilla och tror att plutten kommer ploppa ut nu liksom.

Har ni känt av något sådant under graviditeten?

/N

Sv: Hur ska det kännas ?

Låter som helt vanliga sammandragningar. Det är livmodern som tränar inför förlossningen. Jag hade inte det alls med första barnet, fick lite håll-känsla bara när jag red. Den här graviditeten får jag så hela tiden nästan och efteråt blir jag helt öm av trängingsvärk!

De kan även vara växtvärk livmodern väcer ju hela tiden :) så ingen fara med det, men mysigt e de när bebben håller på:love: själv e jag i v23

växer ska de va :P jag kan känna av de ibland dock inte lika ofta som i början av min graviditet men de kan komma ibland som att de e mensvärk. Går man mkt o känner av de fram på sidorna som jag gör så e de bäcknet som spökar

jag hade jättemycket värk i början av min gravididitet, fram till v 13-14 tror jag. sen försvann den och har nu återkommit lite då och då.

den första värken jag hade var livmodern som växte och gjorde att det drog i alla ligament som håller den på plats och nu är det träningsvärk jag känner av.

båda värktyperna känns likadana och är helt ofarliga.
om du vill, så ta en alvedon, så det släpper lite och du orkar slappna av.
tänk på att den där lilla golfbollsstora livmodern växer så det knakar och blir jättestor, så det är bara rimligt att det ska kännas lite emellanåt.

värk i sig är inte farlig och sammandragning i sig är inte farlig, men får du värk i samband med sammandragningen, så bör du ringa till förlossningen och prata med dom.

jag tror det du känner är helt normal (både värken och oron!!!) och kan andas och slappna av. både du och lilleplutten mår bättre om du tar 10 lugna andetag och slappnar aaaaaaaaaaaaaaaaav när du blir orolig. :laugh:

Liknande trådar

Relationer Jag velar fram och tillbaka i en relation just nu om hur jag ska göra. Börjar från början.. Vi träffades ganska snabbt efter att jag...
2
Svar
39
· Visningar
5 479
Småbarn Jag fick mitt första barn i november -18 och har varit mammaledig sedan dess. Jag och min man har hittills varit hemma hela denna tid...
2
Svar
23
· Visningar
4 590
Senast: ako
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 634
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Är gravid i vecka 12, och har ända sedan jag plussade varit så trött, sliten och matt. Jag blir helt slut, flåsig och skakig av liten...
Svar
2
· Visningar
649
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka