Hur sitter ni?

dobbis

Trådstartare
Jag var hos kiron i går mest pga att båda mina SI leder har kajkat ur.
Normalt sitter jag oftast skräddare eller i soffan med ett ben på golvet och andra benet rakt ut åt vä (som en 1/4 del av en cirkel) nu får jag inte sitta så alls,för då "läker" inte essingeleden så nu har jag suttit som en nunna i över ett dygn med benen väl ihop hela tiden och det är jkligt stelt o obekvämt.
Fast jag får vara glad för att jag är singel för sex var inte heller en bra ide :eek:

Så hur sitter ni?

Normalt sitter jag oftast skräddare eller i soffan med ett ben på golvet och andra benet rakt ut åt vä (som en 1/4 del av en cirkel) nu får jag inte sitta så alls,för då "läker" inte essingeleden så nu har jag suttit som en nunna i över ett dygn med benen väl ihop hela tiden och det är jkligt stelt o obekvämt.
Fast jag får vara glad för att jag är singel för sex var inte heller en bra ide :eek:

Så hur sitter ni?
På jobbet sitter jag med benen ihop, rakt framför mig.
Hemma ligger jag helst ner i soffan. :o

Benen i kors. Alltid. Jag har till och med lyckats sitta med benen i kors på en sadelstol när jag fick en sån till mitt skrivbord på jobbet. :crazy:

Jag har problem med ryggen efter flera olika trauman och har scolios, så min sittställning hjälper ju inte direkt mot min ryggvärk... Nu är jag medveten om det, och försöker tänka på det så mycket jag kan men ofta märker jag det inte förrän ryggen börjar värka. :banghead:

Helst skräddare och på min ena fot (eller båda) och knäna ihop :D
Min ena fot jag brutit mår inte så bra när jag sitter på den men då byter jag!

Så hur sitter ni?

Jag som är tillsammans med en kiro som måste behandla mig lever ju lite farligt som sitter skräddare och hänger väldigt ofta. :angel:
Jag sitter inte alls sunt. Oftast går det iaf lite jämt upp med att jag rider mkt. Men nu har jag inte hunnit med ridningen lika mkt och ja.. jag liknar en dromedar några dagar efter behandling..

Sitter i skräddarställning hemma på skrivbordsstolen - skitdåligt verkligen men inget annat är bekvämt tyvärr.
På jobbet sitter jag som vanligt med bena framåt, kan även stå om jag vill men är för lat... :angel:

Essingeleden? :D

Jag sitter helt åt helsike. Snett, benen åt olika håll, kan knappt sitta ordentligt på en stol, antingen hamnar ena benet över det andra, eller med ena knät upp och foten på stolen. :o

Men så är jag sned också. Rätt ordentligt. :angel:

Jag sitter antingen med benen i kors, sitter på min ena fot eller med fötterna upp på vardagsrumsbordet eller annat. Jag vill alltid ha en fot upp på något i alla fall. Att sitta med båda benen rakt fram och fötterna på golvet, det gör jag bara i kollektivtrafiken och på anställningsintervjuer...

Jag har ett gammalt klassiskt datorbord, där tangentbordet är ca 2 dm högre upp än stolen. Perfekt för att jag ska kunna sitta med ena benet dubbelvikt och snett ut åt höger, med foten precis framför fiffin, och andra benet snett utåt vänster. Vill jag festa till det riktigt sitter jag med benen i kors åt vänster och hänger liksom sidled mot stolens ryggstöd. Riktigt ergonomiskt :angel:
(Antar att jag skulle bli förbjuden att någonsin sitta såhär om en kiro såg mig)
Även om jag sitter på en vanlig stol vid köksbordet sitter jag oftast med ena foten framför mig på stolen, och det andra benet sträckt under bordet med foten på stolen mittemot.

Inser nu när jag tänker efter att jag verkligen, verkligen inte kan sitta :o

Undviker att sitta i mesta möjliga mån, då ingen sittställning funkar bra nån längre stund för min rygg och de gånger jag måste sitta "rakt upp och ner" på en stol eller dylikt, så ändrar jag ställning i parti och minut och får ändå förbannat ont efter ett tag :meh:

Ja det låter nästan som man säger det :D

Av alla svar att döma så är jag inte den enda som sitter "fel" ,så hur kan vi sitta bättre utan att se o känna oss som stenstoder,det ska ju var bekvämt också.
Skulle jag försöka mig på att sitta som en skräddare så behövs många kilo gips och en del senor som måste lappas ihop.Svärmor skrattar när jag försöker och får inte fötterna i närheten och hon är snart 80 år och har setat så i hela sitt liv dom dom sitter på en filt och bordet har bara 1-2 dm långa ben som dom äter på och sitter dom på en stol sitter dom lika och har aldrig fötterna på golvet

Ja det låter nästan som man säger det :D

Av alla svar att döma så är jag inte den enda som sitter "fel" ,så hur kan vi sitta bättre utan att se o känna oss som stenstoder,det ska ju var bekvämt också.
Jag har tyvärr fått höra från sjukgymnaster att sitta rakt och jämnt (jämnt är väl egentligen det viktigaste) med benen och framför allt att stå med jämvikt på båda ben när man står upp (det gör jag ALDRIG :o) är det viktigaste. Brukar i alla fall försöka variera lite och emellanåt sitta rakt med benen utan att korsa dem, men måste tänka aktivt på det för att det ska hålla.

Det värsta är att det som funkat bäst är att tänka på jeansen. Slitit ut ett par vid knäna pga att jag suttit med benen korsade och tyvärr är det ju en bättre anledning att spara på kläderna än att spara på kroppen... :grin:

Annars är ju pilatesboll bra, sitta på när man ser på TV eller så, eller istället för stol vid datorn. Eller att sitta på huk (med hela fötterna i marken).

Sitter på flera olika sätt. I soffan ligger jag ner eller har benen på bordet eller divanen. På jobbet sitter jag rakt (sadelstol) men ibland lyckas jag ändå korsa benen. Korsar åt båda hållen ungefär lika ofta. Gillar annars att sitta med ena benet rakt fram och det andra hopvikt under, så smalbenet på benet som är vikt hamnar under låret på det andra. Alltid vänster under höger.

Sitter på flera olika sätt. I soffan ligger jag ner eller har benen på bordet eller divanen. På jobbet sitter jag rakt (sadelstol) men ibland lyckas jag ändå korsa benen. Korsar åt båda hållen ungefär lika ofta. Gillar annars att sitta med ena benet rakt fram och det andra hopvikt under, så smalbenet på benet som är vikt hamnar under låret på det andra. Alltid vänster under höger.
Precis så sitter jag gärna på vanliga pinnstolar,men nu är det no no.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
4 031
Senast: Nirvana
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 361
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Mina förhoppningar att kunna sitta rakt i en sadel har i praktiken grusats. År 200 gjordes en röntgen på min korsrygg och jag fick veta...
Svar
19
· Visningar
2 476
Senast: Remaining
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 593
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar