Hur sitter den tycker ni?!

sassymaddan

Trådstartare
Hur tycker ni bröstan sitter?!

25999481.jpg

25999483.jpg

25999482.jpg

25999484.jpg

Jag själv tycker att den sitter för högt upp mot halsen så att säga och sen eftersom jag kan känna och klämma så sitter den åt lite vid dekorsömmen upp mot sadeln och ner mot sadelgjorden.

är jag helt ute och cyklar eller tycker ni utifrån bilderna att den sitter hyffsat?!

jag vill ju helst ha ner den lite vild halsen så att säga(framifrån)

Tacksam för svar!!!

Sv: Hur sitter den tycker ni?!

den sitter för hårt framförallt, ser även ut att sitta som du säger något för högt upp men ser lite olika ut på bilderna.
Snygg var den iaf;)

Tycker oxå för tajt lixom framförallt mellan benen...Men håller med snygg var den =)

Snygg =) Märke?

Den sitter kanske ngt högt upp men den sitter ser ut att sitta rätt hårt mellan frambenen.

Riktigt snygg :D Säger som de andra, verkar sitta lite hårt. Finns det inte ett spänne så man kan reglera den mellan frambenen? :)

Olympus och donnabella: det är en prestige och den är på sista hålet under magen. Det är inte mycket att göra hål på kvar.. Får nog lämna tillbaka den och försöka hitta någon annan.

Ja lika bra d kanske. Hällre ha nått som verkligen passar, då trivs hästen bäst oxo (och ryttaren) :D

eller så kanske det går att göra någon konstgjord extra rem under vid sadelgjorden så slipper du lämna tillbaka den om den inte fanns i större storlek :)

har provat de oxå, men då jag tycker den är för spänd vid bogen, alltså förkort vid remmarna upp mot sadeln så spelar det ingen roll tyvärr, har verkligen försäkt allt då jag fick den till halvapriset :mad:

men jag har ju aldrig tur med något!!!!:mad::devil:

jag hade satt extra hakar i hakarna vid sadeln och sen dragit åt nåt hål under sadelgjorden istället, men det var kankse det du mena att du hade gjort?

har provat de oxå, men då jag tycker den är för spänd vid bogen, alltså förkort vid remmarna upp mot sadeln så spelar det ingen roll tyvärr, har verkligen försäkt allt då jag fick den till halvapriset :mad:

men jag har ju aldrig tur med något!!!!:mad::devil:

Sälj den på en auktions sida på nätet så kanske du tillochmed tjänar en liten slant ;)

Sitter för högt upp och för hårt mellan frambenen.

Annars kan du lämna in den till en sadelmakare/skomakare och förlänga! De brukar kunna göra det riktigt snyggt!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 181
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 529
Senast: corzette
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
477
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 051
Senast: Cactus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka