Sv: Hur "sitskänslig" vill du ha din häst?
Jag tycker nog inte man skall ta det man ser på tävling och göra det som en slags sanning.
På tävling är ju hästarna mer spända än hemma och kan pga det bli lite mer okontaktbarare än normalt, då gäller det som ryttare att bli väldigt övertydlig pga man inte har råd med en massa missar för att kommunikationen inte fungerar som den gör hemma.
*kl*
Kom på en annan fundring i samma anda... Är det inte lite konstigt att man ser så många fladdrande skänklar och kastade överliv i WC-dressyren? I synnerhet i bytesserier förekommer detta frekvent. Men även skänklar uppe i schabrakhöjd i piruetternahör inte till ovanligheterna...
*vet inte riktigt vart jag vill komma, mer än en reflektion av stora hjälper av de stora ryttarna*
Jag tycker nog inte man skall ta det man ser på tävling och göra det som en slags sanning.
På tävling är ju hästarna mer spända än hemma och kan pga det bli lite mer okontaktbarare än normalt, då gäller det som ryttare att bli väldigt övertydlig pga man inte har råd med en massa missar för att kommunikationen inte fungerar som den gör hemma.