Hur ser hullet ut nu?

MaRomer

Trådstartare
Startade för ett tag sedan denna tråd: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1078513

DÅ hon var lite väl het på gröten när jag red själv;)

Här är en bild från 25 Oktober i år
resize-of-cimg5063_120294522.jpg

Och en bild från idag (Står ojämt, så överbyggd är hon inte;)
cimg5339_120292374.jpg

Vad säger ni. Har hon tappat något??

På första bilden åt hon 1 kg Salsa havrefri musli, 15 kg hö( Fri tillgång), ca 1 liter blöt betfor, morötter och 1 dl mineraler.

På sista bilden äter hon 1 kg lucerne (uppmätt torr), Samma mängd hö, 5 dl blöt betfo, 1 dl miner och nu senaste veckan har jag lagt på 300gr Salsa igen.

Det är en häst som tappar hull fruktansvärt fort.

Sv: Hur ser hullet ut nu?

Problemet är hur lång tid det kommer ta innan hon tappar mer än magen. Magen har troligtvis minskat pga all snö vi fått och att hon jobbats hårdare.

(Magen är efter fölning i Juli)

magen har ju märkbart minskat, men ser inte vad problemet skulle vara om hon är sådär fin i hullet nu? varken för smal eller för bukig
snygg häst förresten! :)

Hon ska inte bli smalare tycker jag. Hon måste ju ha något att bygga muskler av också. Hon är jättefin :)

magen har ju märkbart minskat, men ser inte vad problemet skulle vara om hon är sådär fin i hullet nu? varken för smal eller för bukig
snygg häst förresten! :)

Ja hon är fin i hullet nu. Är bara rädd att hon ska tappa mer!

Ja hon är bara så snygg! Men humör;)

Hon ska inte bli smalare tycker jag. Hon måste ju ha något att bygga muskler av också. Hon är jättefin :)

Iom hon bara är 5 år och under uppbyggnad så är det ju lite si och så hur mycket man vågar ta bort av "kraft".

Men ska hålla koll på henne och ta bilder med jämna mellanrum. Är lätt att man glömmer annars!

Bilder framifrån och bak.

cimg5340_120292667.jpg

cimg5343_120292904.jpg

Tilläggas bör att det är ett kallblod;) Om ni som svarat inte redan visste det!

Känn på revbenen vid sadelstaden, det är lättaste sättet att avgöra och jämföra hullet på hästen. :)

jag tycker hon ser bra ut i hullet. :) hur mkt går hon i veckan?

5-7 dagar i veckan, 45-90 min varje gång. I för tillfället mest skritt och trav (jag har svårt att galoppera då jag är gravid). Travar mycket och långt.

Liknande trådar

T
Foder & Strö Hej hej! Köpte ett fullblodssto för ett par månader sedan och förra ägaren gav henne 3 kg Hippo Grow Alfa/dag + kalk och morötter. Ca...
2
Svar
23
· Visningar
2 869
Senast: Tunnelapa
·
Foder & Strö Funderar över foder till min dam. Tyvärr har jag ingen analys av grovfoder. Och det är inte heller möjligt då vi ej kan öppna alla...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 864
Senast: ptr
·
Foder & Strö För att dra en lång historia lite kort, jag tog en häst på foder sensommaren -09. Hästen var då otränad och omusklad, men tjock. Hon...
2
Svar
28
· Visningar
6 652
Senast: Kiwifrukt
·
T
Foder & Strö Har setat och läst om lite olika foder och tillverkare, bla mustangs olika fodersorter. doddson & hornell(stavning?) och krafts foder...
2
Svar
20
· Visningar
2 048
Senast: Tequilasun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka