Hur ser era träningsscheman ut?

jassica

Trådstartare
jag har som ni säekrt läst i tidigare tråd, en 3årig valack, som ska igång. Han har vilat sen oktober -08 pga skada.

Har kört honom en gång i helgen, han har bra grundkondition, har gått ihop med hingst, så det har varit mycket stoj i hagen, och han har väl synsliga muskler.

Tänkte skritta och jogga i gång honom, ordentligt innan det blir snabbjobb osv, jag har ingen stress, och vill att han ska hålla.

Hur ser era träningspass ut, ålder, hur många gånger i veckan körs de, osv.

Kul att se vad ni gör, och kanske jag får något tips, och inspiration.

Sv: Hur ser era träningsscheman ut?

Som sagt .. har ett litet russ! Hon tänder inte till riktigt på banan längre, så jag har lagt om träningsupplägget hemma. Det som gäller nu är enbart ridträning, det innebär typ allt .. hon går montéintervaller, galoppintervaller, dressyr, lite hoppning har vi börjat med nu. Hon kan även få rejsa av sig i paddocken någon dag, tömköra lite, går promenader ..

Jag har liksom inget speciellt upplägg egentligen, utan jag går mest bara efter att ponnyn ska tycka att det är roligt, att hon ska tända till på banan igen. Vilket hon också har gjort lite grann! :) Så det är ett stort framsteg + att hennes trav har blivit så mycket bättre.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 761
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 722
Senast: tuaphua
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 919
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 720

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Värma spenat?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat