Hur ser era hästar ut vid transport?

mataii

Trådstartare
Vet att det fanns en sån här tråd för flera år sedan, men det vore skojigt med en ny!

Hur ser era hästar ut när ni åker transport? Olika vid tävling/träning/vet osv?

Själva åker vi inte så ofta. Hittills har det bara blivit vid flytt eller en och annan utflykt. Herrn hatar transportskydd så det använder vi inte. När han är broddad har vid såna där heltäckande skydd, samma som vid ridning, sedan täcke efter utetemperatur. Sedan är lädergrimma en självklarhet för mig:)

Vinter:
CIMG5064.jpg


Sommar:
IMG_0293.jpg
 
Sv: Hur ser era hästar ut vid transport?

Nakna (inga skor).
Om det inte är transport genom hela Sverige eller så, då får de ha benskydd. Kanske eventuellt svansskydd i framtiden för senast fastnade en sticka i roten.
 
Sv: Hur ser era hästar ut vid transport?

149587_1576105534442_1589704371_1295948_5433787_n.jpg

Här är pålle redan i transporten och på den tiden då man som hästägare på något vis missat att man ska transportera med lädergrimma..men den är inköpt nu så! :)
Här har han grimma, transporttäcke, benlindor och boots på alla 4 :)
34953_1421247103078_1589704371_958337_7981073_n.jpg


såhär kan vi också se ut, dock med benlindor och boots då med då pojken ramlar omkull med transportskydd av någon konstig anledning?!
 

Liknande trådar

Utrustning Ponnyn har inte varit ute och åkt några längre sträckor vintertid, men nu kommer hon att åka mer och jag har börjar fundera på vad hon...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 388
Senast: lil-sis
·
Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux...
2
Svar
27
· Visningar
5 367
Senast: MattiZ
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 078
Senast: Lisa2014
·
Hästhantering Min häst har alltid varit lite tittig och lättstressad, men ju mer vi åker ut och tränar på nya miljöer desto besvärligare blir han i...
Svar
14
· Visningar
4 259
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp