Hur ser era barnrum ut?

Mirre

Trådstartare
Håller på med Isaks rum nu och behöver inspiration.
Har kalla golv så tips på stora roliga mattor mottages gärna.

Sv: Hur ser era barnrum ut?

Vi har en matta från ikea.

54851_PE159658_S4.jpg

Tycker dom har rätt mkt roliga mattor som man inte behöver bli ledsen för om de spills/ritas eller vad som nu händer på den. (Rasmus har t.ex. bajsat på sin matta :angel:)

Exempel:
39kr
0095454_PE234100_S4.JPG

349kr
82556_PE208481_S4.JPG

149 kr
0085127_PE212470_S4.JPG

Håller på med en väggmålning i sonens rum nu! HAn har en stor rutig matta! Får fota den när jag målat klart!

OT men...

GUD vad avundsjuk jag blir! Jag vill också ha ett barnrum att inreda... :mad: (fast jag vill inte ha barn.. hmm.. ) Så otroligt roligt det måste vara!

Har bara ett babyrum, men lägger in bilder ändå om ngn mer vill ha inspiration.
Matta har vi ingen ännu, men tänkte mig en grön ryamatta mitt på golvet som ska representera gräs (då vi redan har himmel, moln, sol, måne) :idea:
Bebis har inte flyttat in ännu så det är inte helt klart! (tex ska inte taklampans sladd hänga så där hehe)

babyrum2_55934017.jpg

babyrum1_55933922.jpg

babyrum3_55934071.jpg

Ni kanske även ska tänka på att flytta vägglampan vid sängen, rätt vad de tär står de upp och drar i allt de kommer åt... :angel: ;) Dessutom kolla så att lampan inte lyser allt för starkt, vi har en blå stjärna i våra barns rum men den lyser för starkt för att ha som nattlampa och för svagt för att det ska vara någon nytta med den när de är vakna.

OT men...

GUD vad avundsjuk jag blir! Jag vill också ha ett barnrum att inreda... :mad: (fast jag vill inte ha barn.. hmm.. ) Så otroligt roligt det måste vara!

Precis så tycker jag också :D
Skulle vara hur kul som helst att inreda ett barnrum, jag vet precis hur det skulle bli!
...Men jag har inga barn och kommer nog inte skaffa på några år... :p

Har jättesvaga lampor i månen, den i taket är i stället starkare. :idea:

Tänkte också på sladden och sängen, men vi tänkte i så fall vrida sängen sen när bebis börjar resa sig, därför har vi satt hyllorna på andra väggen rätt högt upp! :laugh:

Jag har sett en heltäckningsmatta som det var vägar och hus på, jag kommer tyvärr inte på vart :crazy:
Men jag ska själv leta efter den - för vi ska snart göra iordning ett eget rum till sonen :banana: - så jag kan återkomma när jag hittar den om det är intressant?!

Här är mattan i W's rum. Han sitter hellre på den än på golvet och leker. Den passar perfekt i hans rum, det var precis en sån jag letade efter när jag hittade den!
matta-150x150.jpg

Lokes rum ser ut såhär för tillfället (Ursäkta dålig kvalité men rummet är väldigt litet och svårt att fota) :

29748567.jpg

29748568.jpg

29748569.jpg

29748570.jpg

Det är inte klart på långa vägar, så fort jag är ogravid igen o åter kan röra mig :angel: så skall det sättas upp nya taklister då det saknas lite här o var sen innan vi flyttade in och så ska det målas om och jag skall sy till riktiga gardiner. Sen är det ju småfix hela tiden men just nu ser det ut som på bilderna.

*kl*

såhär är rummet inrett.... jättesvårt att visa med bilder, så jag ritade själv istället! :D
29777475.jpg
in till rummet.
29777476.jpg

29777477.jpg

]
29777478.jpg
29777479.jpg
29777480.jpg
29777483.jpg
29777484.jpg

hyllan är insatt som rumsavskiljare och för att den helt enkelt inte fick plats på nått annat sätt!!!
de hemska garderoberna vill jag ha bort, alla utom dom som är gömda bakom dörren. vi har vårat sovrum på andra sidan, så tanken är att vi ska vända garderoberna åt det hållet istället, så att det blir en väggyta mellan fönstret och dörren. sambon är dock inte helt övertalad än..... :angel:

Liknande trådar

Hemmet Nu står vi i startgroparna hoppas jag för att renovera vårt icke helt funktionsdugliga badrum från -80. Men jag tar gärna emot tips om...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
1 899
Hemmet Nu är det klart! 1 april börjar jag min nya tjänst i Härnösand. Det ser jag verkligen fram emot, efter alldeles för många år i Skåne...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 812
Senast: Derivata
·
Hemmet Har äntligen fått ett rum ledigt som ska byggas om till enbart klädkammare. Först ville jag ha en lyxig walk in closet som var öppen där...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Freazer
·
Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
706

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka