Hur ser en bra "parvagn "ut?

Inelin

Trådstartare
Det gäller shetlandsponnyer, jag har kört enbett nu ett tag och vill utveckla min körning till att köra dem i par. Någon här som kör sina shettisar i par? Har ni samma vagn i alla tre grenarna? Hur ser vagnen ut? Någon som har bilder?

Sv: Hur ser en bra "parvagn "ut?

här har du en bild på hur det inte borde se ut...haha...eller vilken vagn du INTE bör ha i alla fall om du ska tävla, men man tager vad man haver :D
bild45.jpg

Men för shettisar skulle jag kunna tänka mig att en ponnymaratonvagn skulle vara bra som den här som du kan använda i alla grenar.
DSCF0072.jpg

Tack! Nedre bilden var fin :smirk: , Vet du vad det är för slags vagn? Jag behöver ju ett stångkoppel och två svänglar, undrar hur mycket utrustning som "ingår" om jag köper en sådan vagn... Någon som vet om någon begagnad? :o

Det där tror jag är en tidaholmsvagn, ponny par maraton. Kostar väl endel också. kan det vara typ 40 000? Svänglar måste ju ingå i alla fall. Stångkoppel möjligtvis. Kolla på deras hemsida! Begagnat är tyvärr ganska svårt att få tag på tror jag, någon som passar. (Har kollat lite för egen del då den som finns på övre bilden inte direkt är proportionerlig ;) ) Dom är ofta lite stora för att hästarna ska orka dra ett maraton typ. Fast med par blir det ju lite lättare. Kanske finns mer där du bor! Sätt ut nån annons eller nåt.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
533
Senast: Mli
·
Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
438
Senast: yamyam
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
942
Senast: Cattis_E
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
355

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Tonåringar
  • Secret Santa 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar