Scata

Trådstartare
kan jag flytta en ros av pimpinelltyp?

Jag har ju hunnit klippa ner den, grävt en grop där sen ska stå - men jag har inte flyttat den än och nu är det minusgrader på nätterna :crazy:
Törs jag? eller är det bättre att vänta till våren?

Sv: Hur sent?

Tar du den från en grop till en annan är det väl ingen fara? Det är ju samma klimat och samma väder på nya stället.

Vill du vara extra omsorgsfull så täck den med lite granris över vintern :idea:

Sv: Hur sent?

Tack för svar både till dig och tanten :bow:

Då ska jag testa att flytta den redan nu och så får ni hjälpa mig att hålla tummarna för att den överlever... ;)

Längs vägen hem från stan så växer det på flera ställen en ros med vackra mörkrosa blommor, ser nästan ut som någon har tappat parkrosor lite här och var... jag ska åka förbi och "hitta" en sån till min trädgård hade jag tänkt :angel: Den här årstiden är trafiken inte så tät att jag tänker skämmas....:p

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
423
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 686
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 900
Senast: kolblakkur
·
Trädgård & Växter Nu när det verkar bli vanligare med mer torka på delar av sommaren, plötsliga skyfall, blöta vintrar etc. - hur hanterar man bäst...
Svar
4
· Visningar
1 001
Senast: Sleepy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka