Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Menar du verklgen att den bara är en halv meter bred?
I så fall får det nog ske med skottkärra eller något liknade.
*kl*
Vet du hur mycket en traktorskopa kostar ?
Det blir förmodligen billigare att köpa 1-2 extra lastbilslass med sand istället för att riskera att förstöra en traktorskopa (vilken beroende på modell, storlek etc ligger på ungefär mellan 3 000-50 000 kr...) däremot finns det särskilda skopor som används vid anläggningsarbeten som skulle fixa att lägga ut på 50 cm, för det mesta är dessa skopor väldigt dyra och försedda med stora BM fästet... så det är ingenting man har till sin jordbrukstraktor hemma men nån som kör mycket hjullastar-jobb kan kanske fixa fram en sådan.
50 cm är riktigt smalt när man galopperar... en ridstig bör nog ligga på 1,5-2 meter breddmässigt, annars är risken att det känns som att gå på lina ungefär...
Jämför med att en boxöppning ska vara på minst 1,20 m....
En tanke bara: Om du ska göra den i hagen av anledningen att det är blött (är det inte blött behöver du inte fortsätta läsa ): är inte risken att sanden rinner bort eller "geggas ner i marken" då så det blir lerigt i alla fall?
ja jag vet hur mycket en traktorskopa kostar, jag utgick ifrån att du redan hade tillgång till en.
Skopan behöver inte bli förstörd bara för att du svetsar i den! du får väl skära loss det du svetsat fast när du är klar. då underlättar det om man inte svetsat allt för mycket.
Jojo, det förstår jag men jag vet inte om jag hade glömt ögonen för jag såg detta:
"Har inte tänkt på att jämföra det hela med en boxöppning på minst 1,20 meter... Utan tänkte mest bara på stigarna som blir i hagen. Att "gå på lina" blir ju inte roligt!"
Vilket jag kopplade till att du ska göra en sandad stig av samma princip om en ridstig. Kanske är jag helt borta