Hur säger ni upp en tränare?

Lickety

Trådstartare
Ja, som rubriken lyder: Hur gör ni när ni ska sluta träna för en viss tränare?
Bara slutar höra av er?
Eller ringer ni och förklarar situationen och motiverar ert beslut?

Sv: Hur säger ni upp en tränare?

Har berott på varför jag slutat: Då de var för att tränaren var trångsynt o inte gick att disskutera med slutade jag bara att ringa, känndes inte lönt att försöka förklara. Reultaten av detta blev att tränaren snackade skit om mig...
När de var för att tränarens kunskap inte räckte till längre har vi snackat om de (tränaren som tog upp de först) och vi har fortfarande en bra relation när vi ses på tävlingar o liknande.

jag har alltid gjort så att ja bara slutar höra av mig..har funkat..men sen har aldrig jag gillat dom tränarna heller så de e därför.

eftersom vi gör så att vi bestämt nya tider efterhand, alltså inte en fast tid..har man en fast tid måste man ju nästan ha en anledning.

annars vet ja faktikst inte hur man gör..

Jag säger som det är. ''Sorry, nu vill inte jag mer'' och ger ngn anledning..känns ju taskit att bara sluta höra av sig.

Jag red 4-5 gånger för en tränare (på olika hästar) men kände att vi hade väldigt olika åsikter och nej det passade inte helt enkelt. Eftersom jag inte ridit speciellt många gånger för tränaren slutade jag höra av mig.

Beror lite på om man rider i grupp eller ensam för tränaren tycker jag. Om jag har varit med på gruppträning där det oftast finns en kontaktperson som sköter pengahantering och liknande har jag isf sagt till den personen att man vill sluta.

Rider man ensam för tränaren och man känner att man absolut inte kommer överens är det bara att säga att man hädanefter tränar på annat håll. Brukar det vara glest mellan träningarna så kan man bara låta det rinna ut i sanden.

har man en fast tid måste man ju nästan ha en anledning.

.

Det håller jag med om! Tränar man alltid på torsadagar t ex måste man ju säga till om man inte kommer mer, så inte tränaren står där och väntar. Man kan inte bara utebli då.

Men om det är sagt att eleven ska ringa och bestämma tid för nästa träningstillfälle så kan man nog bara låta bli att ringa.

Det är hör väl till vanligt folkvett att man meddelar sin tränare om man inte vill fortsätta. Man får väl tänka efter hur man själv skulle vilja bli bemött om förhållandena var omvända..

Jag säger kort och gott att jag inte vill fortsätta rida för vederbörande. Frågar denne om varför så säger jag som det är, vad det nu är;)

Det handlar nog om konflikträdsla och i viss mån också om hur man är uppfostrad. Jag är uppfostrad/har värderingen att det är fegt och omoget att inte berätta om man vill sluta och skulle inte kunna bara låta det rinna ut i sanden. Tränaren planerar ju sin tid, sin ekonomi etc. utifrån det antal elever han/hon har och det är klart att han/hon vill veta om någon slutar. Det kan ju också vara så att han/hon tackat nej till någon som vill börja träna för att han/hon har för många elever.

/Jenny

Min föredetta tränare var jättebra... men problemet var att jag var bättre än henne. Vi båda sa att det inte var ngn mening.

en av mina tränare slängde ut sig orden "träna inte då för mig", sen gick jag bara ut ur paddocken och han ångrade sig. en månad senare tävlade jag och det gick jättebra.....sen en vecka efter det, kom tränaren för att träna (han var där heldagar) andra. Jag pratade med en föredetta tränare till mig som anordnade träningarna. Sen red jag in i paddocken.... och vilken min han fick.:rofl: Så han frågade om jag skulle träna (sa det glatt). Jag sa nej. då fick han en ännu snyggare min!!!!:p snacka om att ångra sig!

körtränaren har jag inte pratat med efter vinter uppehållet. Men ska göra det. Jag har en dressyrtränare som är super... och henne kommer jag inte att bli bättre än.

Liknande trådar

Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 380
Senast: Sesca
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 697
Senast: Askur2017
·
Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 583
Senast: mily
·
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 827

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka