Undrar hur ni brukar rykta hästen inför ett vanligt ridpass? Får en känsla av att alla gör olika och ridskolor lär även ut olika så undrar lite hur ni gör o va ni tycker är bäst osv.
Såhär gör jag:
Kratsa hovar
Borsta man o svans
Använda en gummiskrapa/magicbrush/plastborste och drar i cirkulära rörelser för o få upp all smuts
När allt smuts ligger utanpå pälsen så tar ja en väldigt mjuk och tunn/smal borste och typ sopar bort smutset med korta snabba rörelser
Sen tar ja ryktborste o kör som vanligt, då tar jag även ansiktet lite försiktigt om de inte finns nån ansiktsborste
Sen tar jag den mjuka borsten igen och kör lite snabbt för extra glans
Sist så torkar ja bort snor/smuts i näsan och typ pillar bort glegg i ögonen osv
Hur gör ni?
Såhär gör jag:
Kratsa hovar
Borsta man o svans
Använda en gummiskrapa/magicbrush/plastborste och drar i cirkulära rörelser för o få upp all smuts
När allt smuts ligger utanpå pälsen så tar ja en väldigt mjuk och tunn/smal borste och typ sopar bort smutset med korta snabba rörelser
Sen tar ja ryktborste o kör som vanligt, då tar jag även ansiktet lite försiktigt om de inte finns nån ansiktsborste
Sen tar jag den mjuka borsten igen och kör lite snabbt för extra glans
Sist så torkar ja bort snor/smuts i näsan och typ pillar bort glegg i ögonen osv
Hur gör ni?