Hur roa små bebisar?

Sv: Hur roa små bebisar?

kl

Appropå damsugaren så har jag en kompis vars dotter älskade att ligga och titta på tvättmaskinen. Vattenljud skall ju påminna om livmodern!

Hur tidigt har ni börjat med bärsjal? Vilken sort? Jag har en Looma och en BabyBjörn. Looman har jag inte fått kläm på och den andra känns för ostabil ännu, älsklingen är 8 v.
 
Sv: Hur roa små bebisar?

DJ Jan - my impression fungerar bra här. Jag sitter med lillen i famnen och skriver lite vid datorn. Han har rumpan placerad på mitt lår, och jag gungar i takt med musiken - han är helnöjd!
 
Sv: Hur roa små bebisar?

Hur tidigt har ni börjat med bärsjal? Vilken sort? Jag har en Looma och en BabyBjörn. Looman har jag inte fått kläm på och den andra känns för ostabil ännu, älsklingen är 8 v.

Jag bar direkt jag kom hem från BB, är det en Sino du har eller en Ringo? Looma har nämligen båda dem, det enklaste är om du vet någon i närheten som bär, det är enklast att visa på plats, så att säga. Men annars är det ett bra tips att titta in på www.sjalbarn.se där finns det flera bildserier om hur man kan knyta, och vad man ska tänka på. Det finns även ett forum där man kan ställa frågor.

Men jag kan försöka hjälpa dig oxå, vet du inte hur du ska knyta eller känns det ostadigt? Eller vad är det som är fel?
 
Sv: Hur roa små bebisar?

Det är nog en Ringo, jag tror jag fattar hur den skall sitta men det blir liksom inte bra med bebis i? Sitta som en groda står det i instruktionen men hur sitter en groda?
 
Sv: Hur roa små bebisar?

Det är nog en Ringo, jag tror jag fattar hur den skall sitta men det blir liksom inte bra med bebis i? Sitta som en groda står det i instruktionen men hur sitter en groda?

Det är alltså en ringsjal? Dvs med ringar som du drar åt? Den är lite svårare med riktigt små bebisar, men det går! En groda sitter med knäna högt upp och baken längre ner... Åh vilken underbar förklaring...:crazy: Men ialla fall.. Har du tittat in på sjalbarn? Jag har inga bra bilder på mig själv tyvärr... Ett alterativ kan vara att bära japanskt, men då brukar det kännas bäst att "stötta" lite med en hand när de är så där små... här finns en bildserie på det! http://www.faktisktpraktiskt.se/barinstruktioner/Japanskt/index.html

Här finns en bild på en liten bebis i ringo oxå! det kanske går att förstå hur den sitter... ;) http://www.sjalbarn.se/galleri.php?bild=Ringo&kategori=Ringsjal
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17
  • Ponnyer på (nästan) fri tillgång?

Omröstningar

Tillbaka
Upp