Hur rengöra x-tra skitig parkett??

Allevo

Trådstartare
Ska om 2 veckor flytta och funderade på vad för medel som verkligen rengör parkett-/trägolv ordentligt?

Har vanlig mopp och svampar så kan inte bona golvet etc. Likadant med "plast"golvet i kök, hall och badrummet men inte lika illa. Var så när vi flyttade in och blev aldrig någon besiktning. Fine. :grin:

Har även målat om i sovrummet för det var målat på väggarna utav sambons 7-åring. :angel:
Hade tapeter att tapetsera om med, men kom aldrig så långt innan vi ville flytta vidare.. Ska jag lämna dem + limmet till dem nya hyresgästerna ifall dem inte är nöjda med nya färgerna på väggarna? Vitt och svart fondvägg, riktigt bra och snyggt gjort.

Bild på golvet i sovrummet:

295324_446655642022534_1455725176_n.jpg

Hjälp någon? :crazy:

Sv: Hur rengöra x-tra skitig parkett??

Jag hade nog tagit Ajax i sprayflaska (eller liknande) och satt mig på knä med svamp och tagit bit för bit. Lite känsligt när man inte kan blötlägga.

Visst kan man det, men det är inte billigt och dessutom blir det förbrukning till. Jag hade hellre sparat de tusenlapparna till något roligare och istället lagt mig på knä.

Jo det är sant, får nog gå ner på knä och skura på gammelvis :grin:
Men vanliga Yes diskmedel då?

Nja, jag tycker det är bättre med Ajax Allround eller andra spraymedel. Försök fundera ut om det är t ex fett som binder skiten och hitta något som löser fett.

Liknande trådar

Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 061
Senast: Ullmerkott
·
Hemmet Jag behöver tips. Vi råkade lite spontant köpa nytt hus, så nu ligger vårt gamla ute till försäljning. Men det nya huset består av...
Svar
13
· Visningar
1 686
Senast: Marty
·
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 496
Senast: cherie
·
Hemmet Jag och min kompis ska snart flytta ut ur lägenheten, jag har tyvärr råkat ta sönder en del av tapeten i mitt sovrum då jag skulle ta...
Svar
0
· Visningar
886
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka