Hur "re-inventerar" man sig själv?

Poisonous

Trådstartare
Ska efter ca 15år som hästverksam lägga ner.

Vem är jag utan hästarna och hur hittar jag mig själv?
Tips på hobbys som tar mycket tid?
 
Sv: Hur "re-inventerar" man sig själv?

Ut och träna med hunden, vips så har du inget socialt liv utanför intresset längre;)
 
Sv: Hur "re-inventerar" man sig själv?

Jag har lagt hästeriet tillfälligt på hyllan, var drygt ett år sedan jag slutade.

Dels har jag gått från plugg till heltidsjobb (bara där försvinner tid :D) men sen har jag börjat träna mer. Tycker det är en rolig hobby eftersom jag endast har mig själv att skylla eller berömma beroende på hur det går.
 
Sv: Hur "re-inventerar" man sig själv?

Jag ersatte hästeriet med träning, funkar asbra. Roligt, självbelönande och jag blir stark och orkar mer. Går liksom ridning/hästhållning att variera i det oändliga. :)
 
Sv: Hur "re-inventerar" man sig själv?

Hitta en rolig träningsform
Geocaching
Fotografering
Engagera dig i någon förening


Och som Kethets sa, hunderiet kan ta hur mycket tid som helst ;)
 
Sv: Hur "re-inventerar" man sig själv?

Det som är problemet.
På ett ungefär behöver jag en hobby på ca 3h/dag eftersom jag redan tränar fullt ut med hunden (arbetslös). Och eftersom han bara är 6månader och bröt ett ben som tre månader kan jag inte utöka träningen så mycket.
 
Sv: Hur "re-inventerar" man sig själv?

Du kan inte träna mer trick, ta vuxen omplacering?
Annars kan du träna dig själv som de andra har sagt.
Gå någon kurs?
 
Sv: Hur "re-inventerar" man sig själv?

Kan inte aktivera honom mer i dagsläget.
Om jag hittar en akita som ska omplaceras så. Enda rasen jag verkar tåla.
:)
 
Sv: Hur "re-inventerar" man sig själv?

Börja med någon sport eller bara vanlig styrketräning och löpning
Läsa böcker
Lägga ner extratid på matlagning och bakning. Exempelvis baka eget bröd, göra mycket från grunden, avancerad och tidkrävande bak och matkonst.
Plugga
Snöa in dig på guldfiskar
Spela TV/datorspel
 
Sv: Hur "re-inventerar" man sig själv?

Undra vad grejen är med wolfdogen som är med på "andra har också tittat på", står säljes endast mot kontant betalning:confused:
 
Sv: Hur "re-inventerar" man sig själv?

Har också ett par bekanta som blivit med fisk, och det verkar vara minst en deltidssyssla det där:D
 
Sv: Hur "re-inventerar" man sig själv?

En akita hane till ger dig nog bara problem, ytterst tveksamt att det skulle fungera i längden. Däremot kan jag kanske veta om en omplaceringstik. :)
 
Sv: Hur "re-inventerar" man sig själv?

Varför lägger du ner hästeriet då? :) (nyfiken).

Saker som jag gillar att göra
*Träna
*Promenera
*Läsa
*Korsord
*Mobilspel
*Städa/plocka/organisera
*Fotografera
 
Sv: Hur "re-inventerar" man sig själv?

Jag har inga tips. Min gamla häst dog, jag var utan i tre år, tränade hund och annat men insåg att näe, det är inte samma sak. Hips vips hade jag helt plötsligt 3 hästar.... Så kan det gå! (men jag älskar det, som jag saknat det)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Upptäckte igår att det blir väldigt tidigt mörkt, redan vid ca kl 19 börjar det skymma. Så ska inventera reflexförrådet, vet att jag...
Svar
9
· Visningar
524
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Jag har en vårta på ena fingret. Den sitter illa till och gör j*kligt ont till och från. Efter drygt 3 år har den fortfarande inte velat...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 101
Senast: MissFideli
·
Fritid Ska till Stockholm och turista fem dagar i augusti. Hallwylska, Nordiska museet, Gripsholms slott, och Livrustkammaren har jag redan...
2
Svar
39
· Visningar
1 169
Kropp & Själ Jag blev stucken av två getingar (jordgetingar?) igårkväll för lite mer än 24 timmar sedan, när jag pysslade i trädgården och råkade...
Svar
16
· Visningar
712
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp