Lill76
Trådstartare
Håller på att analysera min häst som jag haft en kortare tid och får inte ihop det riktigt. Det är en körhäst som rids ganska mycket nu när det är mörkare tider. Vad ska jag börja med? Jo både körtränaren och tjejen som hjälper mig med dressyren kommenterar att hon kör ut vänsterbogen och det är sant men sen blir jag så förvirrad för hästen är så otroligt "hård i munnen" på höger sida. Travar jag i högervarv ställer hon gärna utåt i svängarna och blir då jättestark (hon är väldigt pigg och framåt) i högertygeln, men då kan hon väl omöjligt skjuta ut vänterbogen Hur ska jag komma åt henne. Vill få henne rak och bli av med att hon biter sig fast på högersidan......och så är det den där vänsterbogen...... (hästen har tidigare gått som parhäst och är därför ganska oliksidig fortfarande)
Ska tillägga att hästen är kollad och behandlad av veterinär, fysioterapeut, tänderna är vidgjorda och hon får regelbunden massage.
Ska tillägga att hästen är kollad och behandlad av veterinär, fysioterapeut, tänderna är vidgjorda och hon får regelbunden massage.