HUr räknar jag ut vad elementen drar?

Sonic76

Trådstartare
Har fyra element hemma nu som värmer huset. ALla pstår att det är svindyrt att värma så, men jag räknar med 1500 ca för bara värmen, är det snålt?
Har räknat på sånt här en gång i tiden men ja :)

Har fyra element hemma nu som värmer huset. ALla pstår att det är svindyrt att värma så, men jag räknar med 1500 ca för bara värmen, är det snålt?

Som sagt, det går ju inte att veta utan att veta en massa saker om huset, men om du har bott där mer än någon månad har du väl fått elräkningar och då kan du ju se vad ditt hus drar i hushållsel på sommaren när du inte har elementen på och sedan jämföra med vad det drar på vintern. Vårt hus värms med direktel, och det är inte farligt dyrt. Dyraste elräkningen den här vintern har varit 1697 kr och då inkluderar det vattenuppvärmning + hushållsel. Dock ej nätavgift.

Har inte flyttat in än utan bara satt igång värmen då huset stått tomt innan.
Finns ju en kamin med att tilläggsvärma med
Mamma och pappa hade ju direktverkande el i sitt hus på 225 kvm men där kom ju stall och grejer till med så kan inte gå efter det.
Huset är på ca 82kvm ej tilläggsisolerat, just nu är fönstren inte i bästa skick, något hv ska fixa i sommar.
Gammalt hus med plåtfasad.
Får gå in och kolla på vattenfall för nu är det enbart elementen som drar ström

Det finns mätare som du kan sätta på varje element så ser du vad de drar och du kan räkna ut vad kostnaden blir. Jag tror de finns hos kommunens konsumentrådgivare eller kanske hos miljö och byggförvaltningen.

Liknande trådar

Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 559
Senast: __sofia__
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 744
Hemmet Till min och kattens avgrundsdjupa sorg kopplade hyresvärden i veckan bort vår vattenburna golvvärme och handdukstork och installerade...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 151
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Är otroligt dålig på detta o aldrig sålt eller köpt bostad innan. (en gång bara såklart på nuvarande bostad) Kan ngn reda ut mina...
2
Svar
20
· Visningar
1 182
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII