N
Nikki
Jag skäms nästan för att skriva den här tråden men okej. Det är första året som jag kommer köpa hö så jag är väldigt ny inom det hela. Nu har ja hittat en bonde som jag kommer köpa hö utav. Saken är den att jag räknar och räknar men får olika siffror hela tiden, på hur mycket hö som behövs köpas in.
Jag har 4 , kanske blir det 5 hästar som ska ha hö. Om det går åt ca 50 kg om dagen, hur mycket hö måste jag köpa in om jag räknar ifrån 1 september till mitten på juli nästa år?
Om man har räknat helt fel, och höet tar slut på våren, är det svårt att få tag på hö då?
Och hur vet man hur många ton som går upp på skullen? Finns det något sätt som man kan räkna ut det på?
Och hur gör man för att analysera höet? Vad kostar det?
Ursäkta för urdumma frågor men jag behöver hjälp
Jag har 4 , kanske blir det 5 hästar som ska ha hö. Om det går åt ca 50 kg om dagen, hur mycket hö måste jag köpa in om jag räknar ifrån 1 september till mitten på juli nästa år?
Om man har räknat helt fel, och höet tar slut på våren, är det svårt att få tag på hö då?
Och hur vet man hur många ton som går upp på skullen? Finns det något sätt som man kan räkna ut det på?
Och hur gör man för att analysera höet? Vad kostar det?
Ursäkta för urdumma frågor men jag behöver hjälp