Hur räknar man?

NeverEver

Trådstartare
Om man räknar som på FL så står det att jag är i v 8+6, säger jag då att jag är i åttonde eller nionde veckan? Nu är det i alla fall bestämt att bebisen ska stanna i min mage (om den vill det)
 
Sv: Hur räknar man?

Man räknar från ägglossningen.
Så FL brukar har rätt, med någon dags felmarginal.

Får väl säga grattis också! :D
 
Sv: Hur räknar man?

Du är i nionde veckan, åtta hela veckor gången. Men om man pratar med bm brukar de bara räkna hela veckor så om du skulle gå och kolla dej nu så hade hon nog sagt 8 v. Vilket iofs är sant, fast det är 8 och en halv :)

Grattis!
 
Sv: Hur räknar man?

Tack ;)

Jo jag ska dit imorgon o göra ett sånt ultraljud för att fastställa exakt hur långt jag är gången. Har en del frågor om graviditet också.. har ingen koll på någonting alls!
 
Sv: Hur räknar man?

Lycka till då! Du kommer komma på ca åtta miljoner frågor men de flesta svaren finner du här eller på andra forum eller såklart din bm. Och så hoppas vi på bilder i magtråden om ett par veckor!
 
Sv: Hur räknar man?

nu har jag varit på VUL.
Jag är i v 8+0 ungefär - beräknad förlossning 8/7, konstigt!
Den såg ut som en liten räka och allt såg jättebra ut! sjuuukt!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
1 960
Senast: Lingon
·
Skola & Jobb Jag har lite lösa funderingar kring sjukperiod och krav på sjukintyg (från dag 8). Vilka frånvarodagar räknas? Vad jag förstår räknas...
Svar
4
· Visningar
709
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 848
Hemmet Går det få rent en kokosmatta? En sån här närmare bestämt Ena katten hade en olycka på den (💩) och förutom att jag inte vill ha...
Svar
13
· Visningar
455
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp