Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan du inte hålla hästen? Varför inte sätta fast honom ute vid en vägg och låta honom stå och andas frisk luft?
Min pålle fick ett ljusgult pulver som skulle blandas i fodret (kan för mitt liv inte komma på vad det hette just nu) Hästen blev inte vinglig eller groggy, bara lite mer avslappnad, som efter ett glas vin ungefär! Det viktigaste med det preparatet var att hästen fick stå i lugn och ro i ca en timme för att det skulle få maximal effekt.Kikade på nätet lite snabbt, och såg ju att räddningsdroppar kan jag ju beställa själv och inte via veterinär.
Några frågor om du eller någon vet - blir hästen "vinglig" och slö i benen av räddningsdroppar? Groggy?
ATG-veterinären rekommenderade att inte ge för starkt lugnande eftersom hästen då inte har full koll på ben och hovar, och risken för att han trampar snett eller kotar över då är större.
Annars är det ju bara att prova, som jag skrev tidigare kan det knappast gå sämre än vad det gör nu.
Tack för tipset, igen!
Och tack för alla svar jag fått i den här tråden, man fick en kick framåt. Finns hopp, liksom .