Hur påverkar magen?

M

Moej

Min häst har en m y c k e t stor mage just nu.
Hon är inte alltid ( läs aldrig ) så pigg på att komma ut och jobba, kan det bero på magen hon skaffat sig?
Jag menar, en smal människa är ju oftast lite mer pigg på att motionera än en med lite mage?

Sv: Hur påverkar magen?

Självklart kan det bero på magen men det måste inte göra det. Vissa hästar är latare än andra av naturen, precis som människor. Men det underlättar ju inte att hon är tjock..

Har du några tips på hur jag kan minska den där magen lite grann?
Känns så hopplöst nu när de har boll i hagen :smirk:

Är hon bukig?
Eller är hon fet över revbenen också? :confused:

Givetvis påverkar det konditionen om hästen är överviktig. Om det nu är det hon är :D

Liknande trådar

Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
851
Senast: Murray
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 411
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 692
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 288
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar