Sv: hur orkar man....
Det viktigaste i ditt fall är att ta reda på vilken katt det är som kissar och vad den skulle kunna vara olycklig över. Viktigt är även att göra detta så fort som möjligt då långvariga kissproblem är MKT svårare att få bukt med. Vissa katter är jättekänsliga mot förändringar. Min katt har kissat utanför lådan en gång efter att jag och min sambo haft ett häftigt bråk och han blev riktigt arg och kastade saker omkring sig.
Hur är dina lådor placerade? Har man en skygg katt kan den vägra att gå in i ex ett rum med bara en utgång och kissa i lådan. Viktigt är att katten kan känna sig helt trygg när den går på lådan.
Jadu, allt mellan himmel och jord. Är katterna kastrerade? Rengör du lådorna ordentligt? Hände det ngt hemma i ditt eller katternas liv när kissproblemen började(ex ngn katt som blev könsmogen ect). Hur fungerar katterna ihop? Om en katt är dum mot en annan behöver det inte innebära att den biter/fräser, det kan räcka med att din sitter och stirrar på den andra katten. När katter stirrar andra i ögonen är det ett väldigt hotfullt beteende.delvis kl
Jag har åxå ett kissa inne problem.
Har 4katter. Och nu det senaste året har dom börjat med att kissai min skinnsoffa varje natt. Vet inte vem av dom det är eller om de är fler av dom som gillar detta nöjet.
Har 4 kattlådor stort hus (katterna har typ övervåningen helt för sej själva.
Det är inne katter fast dom får va ute på altanen på sommaren och även höst och vår.
Vad kan vara fel?
Det viktigaste i ditt fall är att ta reda på vilken katt det är som kissar och vad den skulle kunna vara olycklig över. Viktigt är även att göra detta så fort som möjligt då långvariga kissproblem är MKT svårare att få bukt med. Vissa katter är jättekänsliga mot förändringar. Min katt har kissat utanför lådan en gång efter att jag och min sambo haft ett häftigt bråk och han blev riktigt arg och kastade saker omkring sig.
Hur är dina lådor placerade? Har man en skygg katt kan den vägra att gå in i ex ett rum med bara en utgång och kissa i lådan. Viktigt är att katten kan känna sig helt trygg när den går på lådan.
Senast ändrad: