bettysmatte
Trådstartare
Vår toalettank är troligtvis full av järnslam som inte går att spola bort hur mycket man än försöker. Kan man öppna locket till tanken, och i så fall hur???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vår toalettank är troligtvis full av järnslam som inte går att spola bort hur mycket man än försöker. Kan man öppna locket till tanken, och i så fall hur???
Var sitter det som ska skruvas loss?Beror på modell. Min är lite nyare så det är en tryckknapp, inte en sådan man drar upp. Samma princip dock, skruva loss den bit som sitter mot tanken. På min kan man göra det med handkraft, på äldre kan det behövas en skiftnyckel.
Var sitter det som ska skruvas loss?
Jag har en nyare modell med sådan där "hel- och halvspolning". Är det då man ska göra något med ringen runt knappen, menar du?På min är det den yttre ringen kring knappen. På äldre "dragmodeller" lyfter man knoppen litegrann och ser då en metallring (oftast metall iaf) som sas ligger under knoppen mot tanklocket. Det är den man skruvar bort och det brukar behövas en skiftnyckel till dem. Vill man ha bort locket helt, inte bara kunna skruva det åt sidan får man montera bort knoppen också, den är fäst med en skruv.
Jag har en nyare modell med sådan där "hel- och halvspolning". Är det då man ska göra något med ringen runt knappen, menar du?
Det kan vara så att den inte går att öppna. Så är det tyvärr på de nya toastolar jag köpt. Hela tanken är i ett stycke och veekar inte gå att öppna.Jag har en nyare modell med sådan där "hel- och halvspolning". Är det då man ska göra något med ringen runt knappen, menar du?
Jag har en nyare modell med sådan där "hel- och halvspolning". Är det då man ska göra något med ringen runt knappen, menar du?
Då skruvar du loss metallringen som sitter runt knapparna. Var försiktig bara, den är inte alltid av metall och kan bli deformerad vid för mycket våld.
Precis, på min är den av plast
eftersom det finns så många märken och modeller - kanske blir vi hjälpta av en bild eller två....?Vår toalettank är troligtvis full av järnslam som inte går att spola bort hur mycket man än försöker. Kan man öppna locket till tanken, och i så fall hur???
Jag är ju tyvärr inte ute vid huset idag....eftersom det finns så många märken och modeller - kanske blir vi hjälpta av en bild eller två....?